آیت الله دژکام:

تحقق مسجد جامعه پرداز در گرو حضور عالمان دینی است

تحقق مسجد جامعه پرداز در گرو حضور عالمان دینی است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۲ تیر ۱۴۰۱

آیت الله دژکام گفت: برای تحقق مسجد جامعه پرداز باید مدیر جامعه پرداز داشته باشیم و هیچ کس نمی تواند منکر شود که مدیر اصلی که در مسجد جامعه پردازی را انجام می دهد، عالم دینی است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، آیت الله «لطف الله دژکام»، امروز (چهارشنبه ۲۲ تیر) در همایش «مسجد جامعه پرداز» در تالار «حافظ» شیراز برگزار شد، گفت: حرکت برای ارتقا جایگاه مسچد در جامعه ما به صورت جدی آغاز شده است و چند سال است که بحث مسجد محوری در دستور کار بود و چشم روشن است که مجموعه تلاش ها به هدف نزدیک می شود.

نماینده ولی فقیه در فارس با اشاره به اینکه توفیق کارهای خودم را از برکات کار در مسجد می دانم، تاکید کرد: نباید توقع داشت جامعه به موفقیت برسد در حالی که فعالیت های اجتماعی در مساجد شکل نگیرد.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه یک خلاء در شهر شیراز وجود دارد که نبودن مصلی نماز جمعه در شیراز است، افزود: لازم است همه سازمان ها هم برای رفع آن مشکل همراهی کنند.

وی با اشاره به اینکه تفاوت ما در تعریف دین در فرهنگ ما با سایر فرهنگ ها دیده می شود، اظهار کرد: دین برای ما یک سبک زندگی است که از ابتدا تا انتهای عمر و زندگی آخرتی را سامان دهد و باید ما برای تمام امور زندگی هم برنامه داشته باشیم.

آیت الله دژکام اظهار کرد: مسجد محور سبک زندگی است و مسجد متفاوت با سایر معابد است و مسلمان هم می خواهد زندگی دنیا و آخرت خود را در این کانون محوری سامان دهد و در مسجد نیاز به نیروی انسانی داریم و جامعه پردازی اگر می خواهد شکل بگیرد باید نیروی انسانی لازم را داشته باشیم، مسجد جامعه پرداز، مکان جامعه پردازی است ولی مدیر جامعه پردازی را باید داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه هیچ کس نمی تواند منکر شود که مدیر اصلی که در مسجد که باید مدیریت جامعه پردازی را انجام دهد، عالم دینی است، تاکید کرد: مدیریت مسجد از مدیریت اداری نیست.

به گفته امام جمعه شیراز، مسجد باید کانون مردمی بودن باشد، سبک مدیریت مسجد متفاوت است و اگر کسی در مسجد کار می کند باید بر قلوب حکمرانی کند.

آیت الله دژکام  با اشاره به اینکه آبادی مسجد به جوانان است اما یک چیزهایی باید یاد بگیرند این حوصله امام جماعت را لازم دارد، اظهار کرد: کارگاه آموزشی چگونه با هم کار کردن را راه اندازی کنند و برخی روحانیون دوست دارند تحکم داشته باشند، اما باید بدانند ما تحکم نکردیم و نقش پدری را ایفا کردیم.

امام جمعه شیراز با اشاره به اینکه باید با ولایت و اخوت در کنار هم داشته باشیم، افزود: آغاز مسجد جامعه پرداز از روز عید سعید غدیر خم شکل گیرد.

نماینده ولی فقیه در فارس با دعوت از مردم برای برای تجدید بیعت با امیر المؤمنین(ع) گفت: ظهر عید غدیر در شیراز تجدید عهدی با امیرالمومنین (ع)، ائمه اطهار و امام زمان (عج) خواهیم داشت تا الگوی دیگر شهرها شود. از همه دعوت مب کنم در روز عید غدیر و پیش از نماز ظهر در حرم شاهچراغ(ع) حضور پیدا کنند. ائمه جماعات همگان را دعوت کنند تا در این مکان عهد اخوت ببندیم.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!