نهضت بازگشت به مسجد؛

گفتنی‌های یک شریکه‌الامام از شیرینی خدمت در همراهی با شبکه امامت

گفتنی‌های یک شریکه‌الامام از شیرینی خدمت در همراهی با شبکه امامت
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ تیر ۱۴۰۱

خانم حاتمی به عنوان راهیار شهرستانی شبکه شریکه الامام در شهرستان ایجرود، توانسته منشا خدمات بسیار شود؛ وی در همراهی با امام محله، به رفع بسیاری از مشکلات بانوان کمک و انگیزه حضور موثر در اجتماع را در آنها ایجاد کرده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، در روزگاری که هر کس به فکر سپری کردن زندگی و رسیدگی به امورات خود است، هنوز هستند دغدغه‌مندانی که در راستای اهداف والاتر، از توان و زمان خود بدون هیچ منتی مایه می‌گذارند تا دنیا را به جای بهتری برای زندگی تبدیل کنند؛ طعنه‌های برخی افراد را به جان می‌خرند تا مقدمات خدمت به مردم و حل مسائل را با ایجاد انگیزه در دیگران و پای کار آوردن آنها فراهم نمایند.
خدیجه حاتمی متولد سال ۱۳۵۸ و راهیار شهرستانی شبکه شریکه الامام در شهرستان ایجرود استان زنجان ازجمله همین افراد است، وی دارای مدرک سطح دو حوزوی و همسر حجت الاسلام حسن سلطانی، مدیر کل سازمان تبلیغات اسلامی این شهرستان است که با وجود چهار فرزند، در عرصه خدمت حضوری فعالانه دارد و در حد توان تلاش می‌کند تا در این میدان در کنار همسر خود نقش آفرینی کند.
وی به عنوان یک راهیار شهرستانی، ارتباطی مستمر به صورت حضوری و تلفنی با بانوان شریکه الامام این شهرستان دارد و تلاش‌های بسیاری برای حل مشکلات این بانوان و انگیزه سازی بیشتر در آن‌ها برای حضور در میدان و خدمت به هم‌نوعان کرده است.
این بانوی دغدغه‌مند جهت فعال کردن این بانوان در ابتدا یک گعده آموزشی برگزار می‌کند که در جلسه نخست آن به توجیه این بانوان و شرح وظایفی که در این میدان باید عهده دار شوند، می پردازد و یک گعده خانوادگی نیز برای آن‌ها برگزار می‌کند که در این گعده به بیان مشکلاتی که این بانوان در عرصه عمل با آن روبه رو هستند، پرداخته و حل مشکلات شخصی آن‌ها را نیز پیگیری می‌کند.

خانم حاتمی و همسرش سال‌ها سابقه انجام فعالیت‌های تبلیغی را دارند که عمده ترین کار او در طی این سال‌ها پاسخگویی به سؤالات احکام بانوان و آموزش در این زمینه بوده است وی با مدیریت زمان و حتی گاهی گذشتن از ساعت خواب خود به امورات منزل و رسالت اجتماعی‌اش به صورت همزمان می‌پردازد؛ وی در این خصوص توضیح می‌دهد: با توجه به نیازی که در جامعه احساس می‌شود، خود را موظف می‌دانم در کنار همسرم فعالیت کنم تا در حل مشکلاتی که می‌توانند به دست من و به‌واسطه حضورم در کنار امام مرتفع شوند، دخیل باشم. زمانی حجت بودن معنا می‌یابد که مقامی بالاتر باشد که آنها حجیت از او داشته باشند.
حاتمی یکی از مزیت‌های همراهی خود با همسرش را درک شرایط کاری همسرش عنوان کرد که در اثر آن، آرامش بیشتری بر زندگی آن‌ها حاکم شده و حتی فعالیت‌های‌شان نیز با کیفیت بهتری پیش می‌رود.
وی پس از اینکه فعالیت خود را به عنوان راهیار شهرستانی آغاز کرد از طریق گپ و گفت با بانوان شریکه الامام از بسیاری از مشکلات آن‌ها جویا شد و تلاش‌های بسیاری برای حل این مشکلات داشته که عمده‌ترین مشکلاتی که به‌واسطه این ارتباط حل و فصل شده مشکل خانه‌های عالم بوده است که با انتقال به رده‌های بالاتر برطرف شد و همین موارد در ایجاد انگیزه بیشتر در بانوان برای فعالیت نیز مؤثر بوده است .البته برای این بانوی تلاشگر برخی از مشکلات این مسیر همچون دوری از خانواده و تحمل غربت دشوار است اما با تحصیل، خدمت به مردم و همراه شدن با همسرش خود را مشغول می‌سازد.
این بانوی جهادگر یکی دیگر از سختی‌های زندگی طلبگی را در نبود همسر به‌ویژه در مناسبت‌های خاص همچون ماه مبارک رمضان می‌داند و برای بانوانی که سبک زندگی‌ای شبیه به او دارند صبوری را توصیه می‌کند چیزی که اکنون خود نیز با آن خو گرفته است.
وی می‌گوید: به دلیل همین زندگی طلبگی در بسیاری از اوقات مورد تهاجم لفظی افراد نیز قرار گرفته‌ایم، دقیقا یک ماه پیش بود که یکی از همسایگان که به دلیل وجود یکسری از مشکلات جامعه ناراحت بود، خطاب به من به قشر طلبه‌ها توهین کرد که من با لبخند از کنار حرف او عبور کردم و همین موجب شد تا نگاهش به مرور تغییر کند که شاید اگر این طرز برخورد نبود چه بسا دیدگاه او نسبت به این قشر خراب تر نیز می‌شد.
خانم حاتمی در خصوص طرح شریکه الامام نیز بیان کرد: بدون شک این طرح در مرحله عمل مشکلات و موانعی دارد اما اصل این طرح عالی است. با وجود سختی‌هایی که در این مسیر وجود دارد اما از آنجا انسان رضای الهی و رضایت ولی عصر(عج) را در این کار حس می‌کند، موجب انگیزه و دلگرمی افراد می‌شود.

وی درباره تأثیر این فعالیت‌ها بر روحیه فرزندان خود نیز گفت: فعالیت ما در روحیه بچه ها نیز تأثیرگذار بوده، بچه‌های‌ ما گروهی را تشکیل داده‌اند و در همین زمینه با همسن و سال‌های خود مشغول فعالیت فرهنگی و اجتماعی هستند.
وی افزود: برکات این کار برای ما کم نبوده و چه به لحاظ مادی و چه معنوی همواره این برکت را در زندگی‌ام احساس کرده‌ام.خانم حاتمی اکنون درصدد برگزاری برنامه‌ای خانوادگی برای بانوان شریکه الامام است تا هرچه سریع‌تر این شبکه را به بهترین شکل ممکن در شهرستان خود فعال نماید. به گفته این بانوی شریکه الامام شهرستان ایجرود زنجان دارای ۸۰ روستا است که عمده این روستاها از وجود امام مستقر بی‌بهره هستند که اکنون هم خود او در تلاش است که حداقل روستاهای دارای خانه عالم این شهرستان، از وجود یک روحانی مستقر بهره‌مند شوند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!