نگاهی به اقدامات حجت الاسلام ایامی؛

از برگزاری کلاس‌های کارآفرینی تا رهایی زندانی بدهکار/ دعای مردم برایم کافی است

از برگزاری کلاس‌های کارآفرینی تا رهایی زندانی بدهکار/ دعای مردم برایم کافی است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۵ تیر ۱۴۰۱

حجت الاسلام ایامی با وجود اینکه خود با حقوقی اندک زندگی را سر می‌کند اما خدمات مختلفی نظیر برگزاری دوره‌های آموزش اشتغالزایی و رهایی یک فرد بدهکار از بند را در کارنامه دارد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام جواد ایامی، امام روستای بالدرلو از توابع شهرستان ارومیه است. چند سالی است در کسوت امامت روستا در مسجد امیرالمؤمنین(ع) مشغول خدمت به اهالی روستا است. روستایی که حدود ۶۰۰ نفر جمعیت دارد.
کار او به همین محدوده کوچک روستا ختم نمی شود. در این منطقه ۸ روستا وجود دارد که این امام روستا برای رفع مسائل و مشکلات آن ها در تلاش است.
یکی از کارهایی که حاج آقای ایامی نسبت به آن اهتمام داشته موضوع اشتغالزایی است. این کار جنبه های مختلفی دارد و او به نسبت امکانات خود یکی از جنبه های آن را برگزیده که همان موضوع آموزش است.
حجت الاسلام ایامی با دعوت از اساتید نسبت به برگزاری دوره های مختلف اشتغال اقدام کرده است. به گفته او آموزش و همچنین پرورش قارچ از جمله این دوره هاست. در دوره خیاطی هم ۲۵ نفر از بانوان شرکت کرده اند و ایجاد کارگاه خیاطی برای آن ها در دستور کار قرار گرفته است. ۲۰ نفر هم در دوره آموزشی کاشت زعفران شرکت کرده اند.

مبارزه با آسیب های اجتماعی از دیگر فعالیت های این امام روستا است. یکی از این آسیب ها اعتیاد است و حاج آقای ایامی برای نجات جوانان درگیر در دام اعتیاد اقداماتی داشته است. او با شناسایی این افراد و معرفی آن ها به کمپ تاکنون موفق شده تا زمینه ساز ترک اعتیاد پنج نفر باشد.
اعطای کمک های معیشتی به خانواده های نیازمند و آسیب دیدگان از بیماری کرونا از دیگر اقدامات این امام روستا است. به گونه ای که در این ایام ۸۰۰ خانوار از کمک های مسجد که با کمک خیرین تهیه می شد بهره مند شدند.
به همت خیرین و پا درمیانی حاج آقا سبب شد تا فردی که به دلیل بدهکاری در شرف رفتن به زندان بود با پرداخت بدهی اش از زندان نجات یابد. قسمتی از بدهی او با وساطت او بخشیده شد و مابقی نیز توسط خیرین به طلبکار پرداخت شد.

به گفته این امام روستا با همراهی مردم و خیرین چندین امتیاز برق و آب و گاز برای افراد بی بضاعت تهیه شده تا کمکی باشد برای این افراد. او در خصوص تلخی ها و شیرینی های امامت محله می گوید: امامان شرایط مالی سختی دارند، با این حال همین که مشکلی از مردم حل می کنیم بسیار برای ما ارزشمند است و دعای مردم برای ما از هرچیزی ارزشمندتر است.
حجت الاسلام ایامی در امور عمرانی نیز اقداماتی را دنبال کرده است که از جمله آن می توان به آسفالت و زیرسازی ۶۱۰۰ متر مربع از معابر روستا و ساخت ۱۸۰۰ متر آبرو اشاره کرد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!