نگاهی به فعالیت‌های حجت الاسلام سلیمی؛

امام روستایی که به نیازمندان ۱۰۲ روستا رسیدگی می‌کند

امام روستایی که به نیازمندان ۱۰۲ روستا رسیدگی می‌کند
مجتبی عظیمی
0
۲۶ تیر ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام سلیمی سال‌هاست که در بخش دینور از توابع استان کرمانشاه به عنوان امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) فعالیت می‌کند و در کنار فعالیت‌های فرهنگی به مشکلات نیازمندان ۱۰۲ روستای این بخش نیز رسیدگی می‌کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمی امام روستای میان راهان در بخش دینور شهرستان صحنه در استان کرمانشاه است که از سال ۹۴ در روستاهای منطقه مشغول به فعالیت بوده و سه سالی می‌شود که امام روستای دینور است که اکنون تبدیل به بخش شده و مرکز ۱۰۲ روستای این منطقه است. او برگزیده استانی مهرواره اوج سازمان تبلیغات اسلامی شد.

برای کمک‌رسانی تفاوتی میان شیعه و سنی نداریم

امام جماعت مسجد امام خمینی (ره) دینور، محل تبلیغ خود را همه این روستاها می‌داند و می‌گوید: «تنها ۲۰ درصد از اهل روستا شیعه هستند اما برای رسیدگی به نیازمندان و مشکلات مردم حد و مرزی وجود ندارد و به همه با یک چشم نگاه می‌شود. مرکز نیکوکاری مسجد ما، در همه روستاها به نیازمندان کمک می‌کند و نزدیک به ۶۰۰ خانواده تحت پوشش این مرکز نیکوکاری هستند و این مرکز نیکوکاری در سال قبل جزء مراکز فعال در استان کرمانشاه بود.»

کمک یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومانی به نیازمندان

گردش مالی این مرکز نیکوکاری در سال قبل، ۲۵۰ میلیون تومان وجه نقد و یک میلیارد و سیصد میلیون تومان کمک‌های غیرنقدی بوده است و به گفته این امام روستا، اغلب این مبالغ از طریق کمک‌های خود مردم محله بوده و بخشی نیز از طریق کمیته امداد و صندوق‌های صدقات تأمین شده است. او می‌گوید: «این مرکز در تهیه و تأمین ۳۵ جهیزیه مشارکت داشته‌ است و ۷ جهیزیه نیز توسط این مرکز نیکوکاری به صورت مستقل به دختران نیازمند دم بخت اعطا شده است. تأمین هزینه‌های درمانی تعدادی از خانواده‌های نیازمند و درمان به صورت رایگان توسط مرکز نیکوکاری انجام می‌شود و امسال نیز تاکنون به شش بیمار نیازمند، خدمت‌رسانی شده است.»

۷۰ خانواده بی‌سرپرست و بدسرپرست مورد حمایت قرار گرفتند

ترویج ازدواج آسان برای جوانان دغدغه‌ای است که این امام روستا را بر آن داشته که با مشاوره و تشویق و هدیه به زوجین در سال قبل ۵۰ مورد ازدواج آسان ثبت شده است. سلیمی می‌گوید: «در زمینه ترک اعتیاد نیز افراد زیادی به کمپ‌ها معرفی شده‌اند. حمایت از خانواده‌های آسیب دیده و اشتغال‌زایی جریان دارد و ۷۰ خانواده بی‌سرپرست و بدسرپرست مورد حمایت قرار گرفته‌اند و هزینه تحصیلی و کمک اجاره و سایر هزینه‌ها به آنها پرداخت می‌شود.»

اشتغال‌زایی برای ۱۴۰ نفر

سال قبل برای یک صد نفر با تولید ماسک و لباس و همچنین تهیه دار قالی اشتغال‌زایی انجام شد و امسال نیز نزدیک ۴۰ نفر در زمینه اشتغال‌زایی آموزش دیده و برای دریافت وام اشتغالزایی معرفی شده‌اند. این امام روستا می‌گوید: «در زنبورداری فعالیت می‌کنم و معتقدم برای بین مردم بودن و ایجاد اعتماد باید کار کرد.»

این امام روستا در ایام کرونا نیز از ضدعفونی تا ایجاد کارگاه تولید ماسک و کمک به نیازمندان را در برنامه خود داشته و هزار بسته معیشتی در سال قبل و امسال هم ۳۵۰ بسته معیشتی جذب و به نیازمندان کمک کرده است. در زمینه فعالیت‌های عمرانی و کمک به ساخت و ساز خانه‌های نیازمندان اقدام به نصب ایزوگام و تعمیرات منازل آن‌ها کرده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری فارس

وب سایت سازمان تبلیغات اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!