روایت مسجدی که تعطیلی ندارد

روایت مسجدی که تعطیلی ندارد
حسین فلاح مراد
0
۲۸ تیر ۱۴۰۱

حجت الاسلام طالقان غفاری از مسجد می‌گوید که برای خانواده‌ها و در موضوعات مختلف برنامه دارد و در طول روز درب آن به روی مردم باز است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام جعفر طالقان غفاری امام محله باغ فلاحت شهر بابلسر است که امامت مسجد ولیعصر(عج) این محله را به عهده دارد. باغ فلاحت بزرگترین منطقه امور شهری بابلسر است و همانطور که از اسمش هم بر می آید قبل از این باغ بوده و حالا منطقه ای مسکونی و وسیع است که بیشتر اهل آن را افراد مهاجر از سایر نقاط کشور تشکیل می دهند.
منطقه ای محروم که به قول حاج آقای طالقان غفاری مسئولان هم چندان سراغی از آن نمی گیرند. حالا اوست و محله ای که آسیب های مختلفی آن را تهدید می کند. وسعت این منطقه هم کار را برای او سخت کرده است.
کار برای رفع مشکلات محله را با مرکز نیکوکاری بقیه الله آغاز کرده. مرکزی که علاوه بر ۴۰۰ خانواده کمیته امدادی ۵۰ خانواده دیگر را نیز تحت پوشش قرار داده است.
این مرکز علاوه بر اعطای کمک های معیشتی به خانواده های تحت پوشش مسائل، فرهنگی، درمانی و سایر مشکلات آن ها را هم پیگیری می کند. اگر هم این خانواده ها نیاز به مشاوره در حوزه های مختلف داشته باشند به آن ها ارائه می کند.
مسجد ولیعصر(ع) هم مسجد فعالی است. امام محله باغ فلاحت در این خصوص می گوید: ما مجمع قاریان قرآن بابلسر را در مسجد تأسیس کرده ایم. قاریان و ابتهال خوانان مطرح کشوری به مسجد دعوت شده و به اجرای برنامه می پردازند.
مسجد بخش های مختلفی را دارا است، امور خانواده، امور فرهنگی و سایر بخش ها. از کارشناسان مطرح دعوت می کنیم تا در جلسات آموزشی مباحث مختلف را برای مردم بیان کنند.
این امام محله در خصوص اعطا وام قرض الحسنه برای رفع نیازهای مردم می گوید: برخی از خیرینی که با ما همکاری می کنند مبالغ مناسبی را در اختیار ما گذاشته اند که با همکاری یکی از مؤسسات قرض الحسنه از محل این مبالغ به متقاضیان وام های بدون سود اعطا می شود.
برنامه های مذهبی و فرهنگی مسجد ولیعصر (عج) در مناسبت های مختلف برپا است و جلسات دعا و قرائت قرآن به طور کامل برقرار است.
این امام محله در خصوص دشواری های کار امامت محله می گوید: من در این کار سختی نمی بینم و تا جایی که می توانم در حل مشکلات مردم تلاش می کنم. وقتی کاری برای مردم انجام می دهیم و ما را دعا می کنند این برای ما شیرین است.
به گفته حاج آقای طالقان غفاری یکی از ویژگی های مسجد ولیعصر(عج) این است که درب مسجد از صبح به روی مردم باز است و این مشخصه را در کمتر مسجدی می توان یافت.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!