نماینده مجلس در نشست شهدای حرم مطرح کرد؛

فعالیت روحانیت نباید محدود در مساجد باشد

فعالیت روحانیت نباید محدود در مساجد باشد
مجتبی عظیمی
0
۳۱ تیر ۱۴۰۱

حجت الاسلام حسینی کیا با یادآوری ماجرای تحریم تنباکو و نقش آفرینی میرزای شیرازی در آن گفت: نقش روحانیت بسیار حائز اهمیت است و توصیه های آن ها حتی در خصوص موضوعاتی نظیر کشاورزی نیز مورد توجه قرار می گیرد و می تواند بسیار مؤثر واقع شوند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، نشست شهدای حرم در سه نقطه از استان کرمانشاه برگزار شد. این نشست با حضور حجت الاسلام حسینی کیا نماینده مردم سنقر کلیایی در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل تبلیغات اسلامی کرمانشاه، حجت الاسلام محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت و امامان محله شهرستان های کرمانشاه، سنقر کلیایی و دالاهو همراه بود.
امامان محله در کارگاه هایی در این نشست موضوعاتی نظیر جهاد تبیین و مبانی امامت را از زبان اساتید اعزامی از سوی بنیاد هدایت شنیدند.
حجت الاسلام حسینی کیا در این نشست در سنقر کلیایی با یادآوری ماجرای تحریم تنباکو و نقش آفرینی میرزای شیرازی در آن گفت: نقش روحانیت بسیار حائز اهمیت است و توصیه های آن ها حتی در خصوص موضوعاتی نظیر کشاورزی نیز مورد توجه قرار می گیرد و می تواند بسیار مؤثر واقع شوند چراکه ما در عرصه کشاورزی و مصرف بالای آب و نظایر آن مشکلات متعددی داریم و توصیه های روحانیون در این زمینه می تواند جهت دهی کند.
نماینده مجلس شورای اسلامی آسیب های مختلف اجتماعی و آمار بالای طلاق را یادآور شد و افزود: روحانیت باید در این عرصه ها نیز نقش آفرینی کرده و از آن ها بکاهد.
وی با اشاره به فعالیت روحانیون در مساجد عنوان کرد: روحانیون باید در دل تک تک اهل مسجد نفوذ کنند تا بتوانند تأثیر گذاری داشته باشند.
حجت الاسلام حسینی کیا با بیان این نکته که استان کرمانشاه چندان شناخته شده نیست بر بهره گیری از ظرفیت های مغفول مانده این استان تأکید کرد.
در ادامه این نشست حجت الاسلام احمدی با تأکید بر اهمیت جهاد تبیین گفت: ما در شرایط جنگی قرار داریم. جنگی که شاید مانند جنگ نظامی نیست و دشمن را نمی بینیم.
مدیرکل تبلیغات اسلامی کرمانشاه با بیان این نکته که جنگ نرم سخت ترین جنگ است، خاطرنشان کرد: برخی دیدشان نسبت به برخورد با دشمن شاه سلطان حسینی است. این بر خلاف نظر رهبر معظم انقلاب است چرا که ایشان بر این عقیده اند که باید مواجهه و مقابله با دشمن در همان سطحی باشد که دشمن به ما حمله می کند.
وی گستره فعالیت امامان جماعت را فراتر از مسجد دانست و گفت: روحانی تنها کارش محدود به مسجد نیست و باید در محدوده محله مشکلات و مسائل مردم را رصد و به حل آن ها بپردازد.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!