با همت امام محله صورت گرفت؛

رشد ۴ برابری پرداخت زکات در شهر قاضی

رشد ۴ برابری پرداخت زکات در شهر قاضی
مجتبی عظیمی
0
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام درویشی با اعتماد سازی سعی بر احیاء زکات در محله داشته و مردم نیز با اعتماد به این امام در راستای خدمت رسانی به هم نوعان خود قدم برداشته اند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، تزکیه و تطهیر مؤمنان به وسیله زکات از جانب پروردگار شامل افراد جامعه و مؤمنان است چراکه زکات نفوس افراد را از گناه و پلیدی بخل و پستی و سنگدلی و خودخواهی و طمع و سایر رذایل اخلاقی و اجتماعی که باعث حسادت و تعدی و دشمنی و جنگ و عداوت هستند پاک می نماید و نفس آنها را تزکیه می‌کند.

حجت‌الاسلام علی اصغر درویشی امام محله شهر قاضی از توابع شهرستان مانه و سملقان استان خراسان شمالی است که به مدت ۲۰ سال در این شهر در زمینه احیاء زکات فعالیت دارد. او با جمع آوری زکات توانسته بسیاری از مشکلات محله را حل کند.
امام محله شهر قاضی با مراجعه به زمین های کشاورزی مسئله پرداخت زکات را یادآوری می‌کند و از آن‌ها درخواست می‌کند در انجام این واجب الهی کوتاهی نکنند.
او در ادامه می‌گوید: با سرکشی از تک ‌تک منازل نیازمندان واقعی را شناسایی کرده و در موقع جمع آوری زکات آن‌ها را در اولویت کمک رسانی قرار می‌دهیم.
حجت‌الاسلام درویشی با اعتماد سازی و جذب اهالی و حفظ حرمت زکات دهندگان موفق شده نسبت به سال گذشته میزان پرداخت زکات را چهار برابر بیشتر کند، سال گذشته در بخش سملقان ۳۰ میلیون تومان زکات جمع آوری شده بود که امسال این مبلغ به ۱۲۱ میلیون رسیده است.
وی با جمع آوری زکات توانسته مسجد و خانه عالم را تعمیر و بازسازی کند، هزینه درمان بیماران نیازمند را پرداخت کند، بسته های فرهنگی توزیع کرده و برای زوج های نیازمند جهیزیه تأمین کند.
از مصارف دیگر زکات آب رسانی به روستاها بوده به طوری که دیگر در این مناطق شاهد قطعی آب نبوده اند. این امام محله منابع لازم برای انجام کارهای خیرخواهانه خود را صرفا از طریق زکات ندانست و کمک خیرین از سایر استان ها را نیز از دیگر منابع نام برد.
یکی از اقدامات حجت‌الاسلام درویشی تبیین مصرف زکات در این منطقه بوده، حتی گاهی از خود زکات دهنده سؤال می‌کند که مبلغ پرداختی را در چه زمینه ای صرف کنند که این اقدام یکی دیگر از عوامل ترغیب مردم به پرداخت زکات است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!