مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین:

طرح «امام محله» می‌تواند اساس حکمرانی مردمی باشد

طرح «امام محله» می‌تواند اساس حکمرانی مردمی باشد
مجتبی عظیمی
0
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین گفت: طرح «امام محله» در پنج مرحله اتفاق افتاده و به نظر می‌رسد که الگوی امام محله می‌تواند اساس طرح حکمرانی مردمی باشد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام یوسف پورآرین در جلسه مردمی سازی حکمرانی که پیش از ظهر چهارشنبه ۲۹ تیر در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مجموعه سازمان تبلیغات اسلامی به واسطه اجرای طرح امام محله گام‌های مثبتی در زمینه مردمی سازی حکمرانی برداشته و آماده است به دولت در این حوزه نیز کمک کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین بیان کرد: طرح امام محله در پنج مرحله اتفاق افتاده است و به نظر می‌رسد که الگوی امام محله می‌تواند اساس طرح حکمرانی مردمی باشد.

وی با بیان اینکه انتخاب امام برای محله تعیینی نبوده و به انتخاب مردم انجام شده است افزود: ما در انتخاب امام محله مردم را شریک می‌دانیم و این مردم هستند که شأنیت امامت را به روحانی توانمند می‌دهند و بر همین اساس و با توجه به مشارکت مردم، طرح امام محله الگوی خوبی برای حکمرانی محله‌ای است.

این مسئول گفت: طرح امام محله به واسطه ظرفیت و شبکه‌سازی که ایجاد شده می‌تواند الگوی خوبی برای حکمرانی محله‌ای باشد و بتواند نیازهای مختلف اجتماعی، فرهنگی، تبلیغی، سیاسی و اقتصادی مردم را مرتفع کند.

وی در پایان گفت: از سوی دیگر ما باید گام بعدی را که روی کار آمدن مجموعه‌های حاکمیتی است آغاز کنیم زیرا گفتمان این مسئله آغاز و این توقع در مردم ایجاد شده است و اگر مجموعه‌ها و نهادهای حاکمیتی پای کار نیایند مردم و امامان محله سرخورده می‌شوند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!