استاندار قزوین:

«امام محله» طرحی موفق در زمینه مردمی‌سازی محسوب می‌شود

«امام محله» طرحی موفق در زمینه مردمی‌سازی محسوب می‌شود
مجتبی عظیمی
0
۰۱ مرداد ۱۴۰۱

استاندار قزوین گفت: طرح امام محله که به همت سازمان تبلیغات اجرایی شد طرح آبرومندانه و موفق در حوزه مردمی‌سازی بود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، محمدمهدی اعلایی در جلسه مردمی سازی حکمرانی که پیش از ظهر چهارشنبه ۲۹ تیر در سالن جلسات استانداری برگزار شد، اظهار کرد: مسئله مردمی سازی حکمرانی مسئله جدیدی نیست و علت آنکه امروز مورد توجه قرار گرفته رسیدن به شیوه نوین مردمی سازی در شرایط فعلی است.

استاندار قزوین بیان کرد: مسئله مردمی بودن این حکومت از زمان انقلاب کلید خورده و تاکنون نیز ادامه‌دار بود است چنانچه امام به‌عنوان معمار مردمی‌سازی در جغرافیای ایران بودند و در تجربه سپردن امور به مردم پیشی داشتند و این تجربه قدمتی در عمر نظام دارد.

وی با بیان اینکه مردمی سازی قانون اساسی منشور مردمی سازی در کشور است عنوان کرد: جلسات مردمی سازی حکومت تشریفاتی نبوده و به‌عنوان اصلی‌ترین و اساسی‌ترین کار ویژه دولت در سطح استان محسوب می‌شود و مقوله مردمی سازی با توجه به سند تحول دولت مردمی موردتوجه قرار می‌گیرد.

این مسئول ابراز کرد: در خصوص مردمی سازی برخلاف تور همگان تنها سپردن امور به دست مردم نیست بلکه هدف، تحول دولت مردمی اولویت‌های مردم، نیازهای تعالی زیست مردم، تعالی مشارکت مردم، پیگیری منافع مردم و ارتقا بهره‌وری حاکمیت در نظام خدمت‌رسانی به مردم است.

وی عنوان کرد: برای هریک از این حوزه‌ها چرخه تحول‌آفرینی تعریف شده است که لازم است متناسب با نیازهای آینده برای تحول‌های بزرگ اقداماتی انجام شود.

این مسئول بیان کرد: باید توجه داشت که نظام جمهوری اسلامی به مردم باور داشته و انعطاف‌پذیری بالایی دارد چنانچه دولت در تمام این سال‌ها با وجود نقاط قوت و ضعف از دل مردم و با انتخاب و اراده مردم تعیین شده است.

اعلایی ادامه داد: در ابتدای کار و شرایط کنونی لازم است منافع مردم را به‌درستی شناسایی و تشخیص دهیم و سپس در راستای منافع مردم گام برداریم.

وی افزود: نکته قابل‌توجه این است که مردمی سازی نباید به بی‌نظمی دستگاه‌ها منجر شود و در این میان مسئله مدیریت دستگاه‌ها نباید نادیده گرفته شود که در این میان شناسایی وظایف دستگاه‌ها و مردمی همواره در دستور کار قرار دارد.

این مسئول تشریح کرد: فضای حاکمیت باید مبتنی بر استانداردهای مدیریت باشد و اینکه مدیریت را نادیده بگیریم اشتباه فاحشی است چراکه مدیریت مبتنی بر علم بوده و لازم است به ساختار و ارکان مدیریت در کشور بها داده شود که در اینجا مسئله علم مدیریت ریشه در تاریخ داشته و سپه‌سالار و فن‌سالار مدیریت ما امیرالمؤمنین (ع) است.

وی افزود: اگر مردمی سازی به‌سوی بی‌نظمی و تقابل دستگاه‌ها حرکت کند مردم ناامیدتر می‌شوند از سوی دیگر مداخله غیرحرفه‌ای در امور دستگاه‌ها و مدیریت نیز امری تأیید نشده است چنانچه بخشی از آسیب‌های فرهنگی نیز از این جریان سرچشمه می‌گیرد.

این مسئول با بیان اینکه دستگاه‌های مردمی باید منظم‌تر و رسمی‌تر از سایر دستگاه‌ها فعالیت داشته باشند ادامه داد: طرح امام محله که به همت سازمان تبلیغات اجرایی شد طرح آبرومندانه و موفقی در حوزه مردمی‌سازی بود که لازم است از این طرح حمایت مادی و معنوی صورت بگیرد.

وی در پایان گفت: منظور ما از مردمی سازی فراهم‌کردن زیرساخت توسط دستگاه‌ها و حرکت روساخت با مردم است و با توجه به در پیش رو داشتن مراسم اربعین و مردمی بودن این فرهنگ لازم است فعالیت مردمی دستگاه‌ها و مانور مردمی‌سازی از این جریان آغاز شود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!