نگاهی به فعالیت‌های امام پایگاه فرهنگی اجتماعی؛

برکاتی قرارگاه امام رضا برای حاشیه یزد داشت

برکاتی قرارگاه امام رضا برای حاشیه یزد داشت
مجتبی عظیمی
0
۰۲ مرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام کارگر به همراه تعدادی دیگر از روحانیون سال‌هاست که برای حاشیه شهر یزد در محله امام رضا(ع) تلاش می‌کنند و با همت او قرارگاه امام رضا(ع) برای محرومیت زدایی از منطقه و رسیدگی به مردم و اتباع ساکن در این منطقه تأسیس شده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام حسین کارگر امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله صدرآباد (امام رضا علیه السلام) شهر یزد است که هم اکنون با همراهی تعدادی از طلبه ها در مسیر جهاد تبیین فعالیت می کنند و ۱۶ مسجد در ۱۶ محله این منطقه برای خدمت رسانی فرهنگی اجتماعی به مردم حاشیه شهر یزد و این منطقه آسیب خیز فعالیت دارند.
امام جماعت مسجد شهدا یزد از ۱۰ سال قبل در این منطقه فعالیت دارد و ۲ سالی می شود که به عنوان امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی در این محل مستقر شده است.
بخشی از ساکنین این منطقه را اتباع افغانستانی تشکیل می دهند و حجت الاسلام کارگر نگاه ویژه‌ای به این مهمانان دارد و برای خدمت رسانی به ساکنین منطقه و ارتقای فرهنگی آن تلاش می کند.
حجت الاسلام کارگر به همراه دوستان طلبه خویش در هر عرصه ای که نیاز باشد، خدمت می‌کنند؛ از فعالیت‌های عمرانی گرفته تا رسیدگی به امور نیازمندان و محرومیت زدایی.
در زمینه مطالبه گری توسط ایشان کوچه های اطراف با همکاری شهرداری تا حد مکان آسفالت شد و پارک زیتون که محل نام مناسبی برای جمع شدن حیوانات شده بود نیز مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از پاکسازی به بوستان بانوان تبدیل شده است.
در راستای همین پیگیری ها مجتمع و فرهنگسرای بهمن که بیش از سی سال بود، معطل مانده بود، دوباره فعال شد و در این ساختمان چند منظوره قرار است، طبقه ای برای امور اداری و محل رجوع مردم برای کارهای اداری و یک طبقه جهت استفاده کتابخانه و طبقه دیگر نیز برای اجرای برنامه های قرارگاه امام رضا علیه السلام اختصاص پیدا کند.
تلاش برای فعالسازی مجتمع ورزشی امام رضا علیه السلام نیز باعث شده تا این مجتمع در مرحله آماده سازی و زیرساخت ها می باشد و همچنین خانه بهداشت منطقه ای که غیر فعال بود توسط خیرین احیا و در حال بازگشایی برای خدمت رسانی به مردم این محله حاشیه شهر شده است.
پی ریزی برنامه های آموزشی و آماده سازی ۱۶ سرفصل در کلاس‌های مختلف نیز تلاش دیگری است، که قرار است در سه مسجد برگزار شود و با تلاش حجت الاسلام کارگر، خانه احسان زیر نظر مرکز اجرایی فرمان امام و خانه هلال از طرف جمعیت هلال احمر برای خدمت رسانی هر چه بیشتر به اقشار ضعیف منطقه بازگشایی شده است.
حجت الاسلام کارگر در عید غدیر بالغ بر هزار بسته معیشتی توسط خانه هلال جذب و بین مردم توزیع کرده و با کمک مردم و خیرین چندین هزار پرس غذا نیز در جشن های غدیر طبخ و توزیع شده است.
برگزاری حلقه های معرفتی هفتگی برای اتباع افغانستانی و همچنین حضور در برنامه های اهل سنت و شیعه از اتباع افغانستان نشان از عدم تفاوت برادران شیعه و سنی و ایرانی و افغانستانی دارد و او پیگیر کار و نیازمندی های اتباع است و بیشتر مولوی های اهل سنت نیز در این راستا با حجت الاسلام کارگر همراهی می کنند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!