رئیس سازمان تبلیغات اسلامی کشور:

بانوان می‌توانند در حل برخی از مسائل کشور اعجاز کنند

بانوان می‌توانند در حل برخی از مسائل کشور اعجاز کنند
مجتبی عظیمی
0
۰۳ مرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام قمی: بانوان به مراتب در جهاد تبیین موفق تر از مردان عمل می کنند. امروز خانواده آماج اهداف دشمنان بشریت است لذا اگر بانوان مصمم به حمایت از خانواده در موضوعات مختلف اعم از ازدواج، بهبود روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری و دیگر مسائل شوند به معنای واقعی اعجاز رخ می دهد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین «محمد قمی» در آیین افتتاح مهرواره «بانور(مهرواره تخصصی بانوان برای حل مسائل خانواده و جمعیت با محوریت مسجد)» صبح امروز (دوشنبه، سوم مرداد ماه) با بیان اینکه توجه به خانواده و ایجاد تکاپو و تلاش در آن مسئله ای مهم است، اظهار کرد: بی تردید بانوان در هر مسئله پیچیده ای وارد شده اند، تفاوت ایجاد کرده و سبب گره گشایی شده اند. تاریخ در این باره تصریحات متعددی دارد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی در ادامه تصریح کرد: محبوب ترین بنای الهی یعنی خانواده بهره ای از نور دارد و نقطه ثقل این بنا، به تقدیر الهی زن قرار گرفته است لذا بهترین راهکار در کمک به خانواده، ایجاد تمهیدات لازم به منظور نقش آفرینی موثر برای زنان است.

حجت الاسلام قمی ادامه داد: اگرچه دستگاه ها و نهادهای مختلف وظایفی به منظور ایجاد این تمهیدات دارند اما بعضا موفق عمل نکرده اند، این در حالی است که بانوان در هر مسئله ای حتی فراتر از خانواده ورود کرده اند، گره گشایی های بزرگ را رقم زده اند. مسئله سبک زندگی نیز از مسایلی است که باید این جمعیت نسبت به آن اهتمام داشته باشد.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با بیان اینکه ما نقش موثر زنان را به خانواده محدود نمی کنیم، گفت: اما چه کنیم که در زمانه جنگ تبلیغاتی و جهاد تبیین قرار گرفته ایم که باز هم بانوان در آن مرکز ثقل هستند.

وی تاکید کرد: بانوان به مراتب در جهاد تبیین موفق تر از مردان عمل می کنند. امروز خانواده آماج اهداف دشمنان بشریت است لذا اگر بانوان مصمم به حمایت از خانواده در موضوعات مختلف اعم از ازدواج، بهبود روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری و دیگر مسائل شوند به معنای واقعی اعجاز رخ می دهد.

حجت الاسلام قمی در ادامه بیان کرد: اگر بانوان به عرصه حل مسئله وارد شوند، بسیاری از آسیب های امروز جامعه مرتفع می شود و جامعه ای زلال تر و با نشاط تر خواهیم داشت لذا باید تلاش کنیم تکاپوی دیگرانی که می خواهند زلالی و عرضه و پاکی زنان را به مسیر دیگری هدایت کنند، بی اثر و بی ثمر شود.

وی در پایان درباره استفاده از ظرفیت نهادهای مختلف از جمله مرکز رسیدگی به امور مساجد در اجرای مهرواره بانور، خاطرنشان کرد: میل ما به هم افزایی در گره گشایی از مسائل مردم است چرا که کشمکش بین دستگاه ها به ویژه در موضوعات فرهنگی عاقلانه نیست. در موضوع مرکز رسیدگی به امور مساجد نیز چون مدیریت ملی برای آن نیست، ما از دفاتر استانی‌ این مرکز که ظرفیت همکاری را داشته باشند، بهره می گیریم.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تقریب

پایگاه اطلاع رسانی فهما

خبرگزاری صدا و سیما

خبرگزاری ایرنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!