در مراسم افتتاحیه مهرواره بانور صورت گرفت؛

دعوت از بانوان برای حل مشکلات محلات با محوریت مساجد

دعوت از بانوان برای حل مشکلات محلات با محوریت مساجد
مجتبی عظیمی
0
۰۳ مرداد ۱۴۰۱

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور گفت: مسجد بهترین جایی است که می‌تواند در حوزه رفع مشکلات خانواده‌‌ها ورود کند و بهترین کنشگران بانوان محله‌ها هستند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، «مریم زادقاسمی»، عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت و دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور در آیین افتتاح مهرواره بانور، اظهار کرد: مهرواره بانور کار مشترک بنیاد هدایت و اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی است. برگزاری این مهرواره با محوریت مسجد برای آن است که از مهمترین کارکردهای مسجد حل مسائل محلی است و از مهمترین مسائل محلی مربوط به حوزه خانواده است.

وی ادامه داد: بانوان موثرترین کنشگران خانواده هستند، از این رو، درصدد برآمدیم در مهرواره‌ی بانور از ظرفیت آنها برای حل مسائل محلی بهره بگیریم.

زادقاسمی درباره اهداف برگزاری مهرواره بانور، ابراز کرد: تقویت بنیان خانواده، امیدآفرینی در سطح محله، فعال کردن ظرفیت های عظیم بانوان در سطح محله، استفاده از ظرفیت همسران امامان محله با عنوان شریکه‌الامام و تقویت شبکه راهیاری بنیاد هدایت از اهدافی است که برای این مهرواره پیش بینی شده است.

وی با بیان اینکه مهرواره با نور در دو بخش برگزار می شود، گفت: بخش نخست مربوط به حل مسئله و شامل هفت محور و ۴۴ مسئله مرتبط با خانواده می شود. این محورها عبارتند از: ازدواج و تشکیل خانواده، روابط زوجین، فرزندآوری، فرزندپروری، سبک زندگی، اقتصاد در خانواده و سلامت در خانواده.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره نور ادامه داد: محور دوم مربوط به بخش روایت و خاطره نویسی شامل خاطرات زندگی تبلیغی بانوان شریکه‌الامام و کنشگران فعال حوزه خانه و خانواده می شود.

وی تاکید کرد: برای هر دو بخش مهرواره محتوای آموزشی تولید و ضبط شده و کلاس های آنلاین به ویژه به منظور ایجاد مهارت در روایت نویسی برگزار می شود.

زادقاسمی درباره تقویم زمانی برگزاری مهرواره با نور ابراز کرد: ماه های محرم و صفر به دلیل فرصت مناسب تبلیغ برای برگزاری مهرواره انتخاب شده است. علاقه مندان تا اربعین حسینی فرصت شرکت دارند، پس از آن داوری ها در مراحل مختلف انجام شده و نهایتا ۱۷ ربیع الاول همزمان با سالروز ولادت پیامبر (ص) و امام صادق (ع) برگزیدگان معرفی می شوند.

وی اضافه کرد: مهرواره بانور صرفا در پی ایجاد فرصت رقابتی دو ماهه نیست بلکه می کوشد کنشگران از جامعه زنان را هم‌افزا کرده و با طراحی مدل پژوهشی، مسیری را برای تحکیم بنیاد خانواده طراحی و ترسیم کند.

زادقاسمی با اشاره به نهادهای همکار در برگزاری مهرواره بانور افزود: ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور، بسیج بانوان، شبکه دو سیما که شبکه خانواده است و معاونت امور زنان و خانواده در برگزاری این مهرواره با سازمان تبلیغات اسلامی همکاری دارد.

زادقاسمی تصریح کرد: گروه های جهادی و خادم یاران بانوی مساجد و همه فعالان مسجدی اعم از اعضای کانون های فرهنگی هنری، اعضای بسیج، اعضای هیئت امنای مساجد و … مخاطب این مهرواره هستند و می توانند در آن شرکت کنند.

عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در پایان خاطرنشان کرد: پس از افتتاح مهرواره، علاقه مندان می توانند عدد یک را به سامانه پیامکی ۵۰۰۰۱۷۵ ارسال کنند تا لینک سایت و ثبت نام برای آنها ارسال شود و پس از آن نسبت به ثبت نام و شرکت اقدام کنند.

گفتنی است، در پایان این آیین، پوستر مهرواره با نور با حضور رییس سازمان تبلیغات اسلامی و رییس ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور رونمایی شد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری مهر

خبرگزاری تسنیم

خبرگزاری تقریب

پایگاه اطلاع رسانی فهما

خبرگزاری صدا و سیما

خبرگزاری ایرنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!