پادرمیانی امام محله برای زندگی دوباره ۳۰ زوج جوان

پادرمیانی امام محله برای زندگی دوباره ۳۰ زوج جوان
مجتبی عظیمی
0
۰۴ مرداد ۱۴۰۱

با پادرمیانی و ارائه مشاوره امام محله‌ای در حاشیه شهر سنقر ۳۰ زوج جوان با انتخاب راه صلح و آشتی به زندگی خود بازگشتند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ناصر نظری، امام محله مسجد سیدالشهدا(ع) شهرک شهدا حاشیه شهر سنقر در گفت‌وگویی با اشاره به فعالیت‌های خود در مناطق مختلف و حاشیه‌ای این شهرستان، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۰ در قالب روحانی «طرح هجرت» در مناطق مختلف و روستا‌های شهرستان سنقر مشغول به فعالیت‌های تبلیغی و فعالیت‌های فرهنگی شدم و اکنون ۵ سال است که در شهرک شهدای شهر سنقر به خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی می‌پردازم.

وی محوریت کار‌ها و و فعالیت‌های اجتماعی و خدماتی خود را علاوه بر برگزاری نماز جماعت و اجرای مراسم‌ها در مسجد ارائه خدمات تربیتی و آموزشی دانست و افزود: چند سالی است که فعالیت‌های جهادی و کمک‌های مؤمنانه در زمینه‌های مختلف را وجهه خدمت خود قرار داده‌ام و به لطف الهی و پشتکار و اراده و همراهی توانسته‌ایم خدمات قابل توجهی به اقشار کم بضاعت ارائه کنیم.

حجت‌الاسلام نظری تصریح کرد: در راستای یاد شده تا امروز ۱۵۷ خانواده تحت پوشش مرکز نیکوکاری مسجد در مناسبت‌های مختلف با کمک گرفتن از نهاد‌ها و کمک‌های مردمی و خیران و درآمد‌های مسجد قرار گرفته‌اند که امیدواریم این روند ادامه داشته باشد.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) شهرک شهدا سنقر گفت: علاوه بر تأمین بسته‌های معیشتی و سبد غذایی برای نیازمندان خدماتی مانند پرداخت قبوض، خرید دارو‌های نایاب و گران‌قیمت، پرداخت کمک هزینه تحصیلی و خرید ملزومات برای فرزندان نیازمند از قیبل کیف و کفش و … انجام گرفته و تمام خدمات یاد شده از طریق مرکز نیکوکاری مسجد سیدالشهدا(ع) ارائه شده است.

حجت‌الاسلام نظری از پیگیری و معرفی افراد به ادارات مختلف برای دریافت وام به نیازمندان خبر داد و گفت: مسجد سیدالشهدا(ع) در زمینه تأمین جهیزیه فعالیت بسیاری دارد و در حد و اندازه‌ای که مرکز نیکوکاری مسجد توان داشته باشد یاریگر زوج‌های جوان برای تأمین بخشی از جهیزیه آن‌ها هستیم.

وی بیان کرد: در این مسجد از طریق صندوق قرض‌الحسنه به جوانان نیازمند برای راه‌اندازی کسب‌وکار و یا افرادی که شغل آنان در حال تعطیلی است وام پرداخت می‌شود و تا حدودی در این زمینه موفق به حل بخشی از مشکلات در این زمینه شده‌ایم.

امام جماعت مسجد سیدالشهدا(ع) شهرک شهدا سنقر به حمایت از مشاغل خانگی شامل قالیبافی، بافندگی و دوخت و دوز با همکاری حوزه علمیه بانوان این شهرستان اشاره کرد و افزود: این امر منجر به ایجاد اشتغال برای تعدادی از بانوان نیازمند این محله شده است.

وی به فعالیت‌های انجام شده در حوزه آسیب‌های اجتماعی نیز اشاره کرد و گفت: در حوزه ترک اعتیاد و مبارزه با مواد مخدر تعدادی به کمپ فرستاده شدند و با پیگیری انجام شده تعدادی موفق به ترک اعتیاد شده‌اند که این فعالیت علاوه بر شهرک شهدا، در مناطق دیگر این شهرستان نیز پیگیری و درحال انجام شدن است.

وی بیان کرد: در زمینه ترک اعتیاد خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها بیشتر در معرض آسیب قرار دارند در اولویت قرار داده‌ایم تا بتوانیم زمینه بروز مشکلات و اعتیاد آنان را کاهش دهیم.

برگزیده استانی مهرواره اوج در پایان اظهار کرد: با ارتباط با یکی از دفاتر ازدواج و طلاق علاوه بر کم کردن هزینه ازدواج جوانان با ارائه مشاوره به بیش از ۳۰ زوج جوان موجب ایجاد صلح و آشتی و پیشگیری از طلاق آن‌ها شدیم و در این مسیر ارتباط بیشتر مساجد و امامان مسجد با مسئولان را گره گشا می‌دانیم و معتقدم هرچه این ارتباط بیشتر باشد و مسئولان پای کار کمک‌رسانی و حمایت از فعالیت امامان محلات بیایند علاوه بر رونق کار و فعالیت‌های خود شیوه‌های مناسب برخورد با آسیب‌های اجتماعی و خدمت‌رسانی را آموزش می‌بینند.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری ایکنا

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!