فعالیت‌های یک امام روستا؛

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بها دادن به فعالیت‌های ورزشی+فیلم

پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با بها دادن به فعالیت‌های ورزشی+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۰۶ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام صادقی یکی از امامان روستا در استان اصفهان است که با فعالیت‌های گوناگون در عرصه های مختلف سعی در خدمت رسانی هرچه بهتر به اهالی روستا داشته تمرکز این روحانی بر روی جوانان و نوجوانان روستا بوده و با فعالیت‌های ورزشی و فرهنگی آنها را در مسجد جذب کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام محمد جواد صادقی روحانی مستقر در مسجد النبی (ص) روستای رباط سرخ از توابع گلپایگان استان اصفهان است.
او به مدت ۷ سال روحانی مستقر بوده که از این مقدار ۲ سال است که در خدمت روستاییان رباط سرخ است.
حجت‌الاسلام صادقی در زمینه های مختلف در این روستا فعالیت داشته و عمده فعالیت شان در زمینه ورزشی و فرهنگی بوده که از این طریق توانسته جوانان و نوجوانان زیادی را در مسجد جذب کند.
وی همزمان دبیر کمیته فرهنگی فدراسیون رزمی است و در زمینه اخلاقی و… ورزشکاران فعالیت می‌کند و درصدد رفع مشکلات ورزشکاران است.
او با همکاری هیئت امنای مسجد دو تیم مینی فوتبال تشکیل داده که در سطح شهرستان قهرمان شدند و آماده اعزام به مسابقات کشوری شده اند. علاوه بر این مسجد این روستا دارای تیم دارت و فوتسال است که به مقام قهرمانی رسیده اند.
وی می‌گوید: با توجه به اینکه این روستا بزرگ است دارای حواشی و مشکلات فراوانی بوده که از طریق ورزش توانستیم جوانان و نوجوانان زیادی را به مسجد جذب کنیم که تعداد آن‌ها تا کنون به ۱۰۰ نفر رسیده است.
حجت‌الاسلام صادقی یکی از معضلات و مشکلات دیگر را وجود اعتیاد در روستا دانست، او با همکاری نیروی انتظامی و سپاه افرادی که در روستا مواد می‌فروختند را شناسایی کرده و محلات روستا را برایشان ناامن کرد و فضا را برای مردم امن کردند.
وی در راستای ترک اعتیاد پذیرای افراد مستعد و مشتاق به ترک بوده و آن ها را برای رسیدن به هدف‌شان کمک کرده.
علاوه بر این‌ها مشکل دیگر دیر ازدواج کردن جوانان بوده که با فرهنگ سازی و تبیین معضلات دیر ازدواج کردن جوانان در جامعه برای خانواده ها و اقناع فکری شان آن‌ها را تشویق به ازدواج آسان کردند.
این روحانی پرتلاش می‌گوید: با همکاری گروه‌های جهادی به دو نوعروس جهیزیه فراهم کردیم.
وی با استفاده از ظرفیت های جوانان و نوجوانان در روستا تیم رسانه ای تشکیل داده تا علاوه بر اینکه در شبکه های اجتماعی در کنار آن ها است بلکه با رصد نوجوانان و جوانان در صورت نیاز و‌ مشکل به آن‌ها مشاوره نیز می‌دهد.
این تیم رسانه ای عملکرد خیرین روستا را نیز در شبکه های اجتماعی گزارش می‌دهند، مخاطبین این شبکه ها بیش از دو هزار نفر است.
حجت‌الاسلام صادقی می‌گوید: اعتماد بین مردم و روحانی و هیئت امنای مسجد باعث همیاری مردم شده، یکی از این همیاری ها توزیع بسته های معیشتی بوده.
وی تعویض لامپ‌های مسجد و نصب دوربین مداربسته توسط خیرین از سایر استان‌ها را از اقدامات صورت گرفته نام برد.
ایجاد کمیته فرهنگی در دهیاری، دیگر فعالیت این روحانی دغدغه مند بود که با احصاء مشکلات و اولویت بندی آنها را حل می‌کند.
حجت‌الاسلام صادقی در زمینه احیاء زکات فعالیت های زیادی را انجام داده، به همراه گروه جهادی در کمک رسانی به زلزله زدگان سی سخت و شناسایی میزان تلفات برای اموال زکات پرداخته شده و بازتاب آن‌ها سعی در تبیین آن را داشته که زکات باعث حفظ اموال در مقابل بلایای طبیعی است.
وی در رابطه با تبیین آثار زکات می‌گوید: در این زلزله مساجدی که با پول زکات ساخته شده بودند آسیبی ندید و در شهر سمیرم به باغاتی که زکات مستحبی پرداخته بودند در اثر سرما صدمه ای وارد نشد، که لازم است همه این‌ها بیان شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!