دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور مطرح کرد؛

شناسایی بانوان کنشگر از طریق مهرواره بانور/ لزوم تشکیل ستادهای استانی برای هم‌افزایی بیشتر

شناسایی بانوان کنشگر از طریق مهرواره بانور/ لزوم تشکیل ستادهای استانی برای هم‌افزایی بیشتر
مجتبی عظیمی
0
۰۶ مرداد ۱۴۰۱

زادقاسمی در جلسه شبکه راهیاری بنیاد هدایت گفت: مهرواره بانور مختص بانوان است که به واسطه آن کنشگران بانو در جامعه را شناسایی خواهیم شوند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، «مریم زادقاسمی» عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت و دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور در جلسه مجازی شبکه راهیاری بنیاد هدایت که با موضوع«مهرواره بانور» با حضور راهیاران استانی و همسرانشان برگزار شد در تشریح این مهرواره عنوان کرد: مهرواره بانور کار مشترکی بین بنیاد هدایت و اداره کل امور بانوان سازمان تبلیغات اسلامی است، این‌ مهرواره در دو بخش طراحی شده، علاوه بر موضوع حل مسئله که ۴۴ مسئله ذیل ۷ محور را در حوزه خانواده در بر می‌گیرد که تمام بانوان مسجدی را در برمی‌گیرد، در بخش روایت گری نیز پذیرای آثار خواهد بود.

خانم زادقاسمی در ادامه افزود: با توجه به اینکه بانوان در جامعه کنشگران موثری هستند لذا هدف ما این است که تجربیات آن‌ها روایت شود، برای هر دو بخش محتوای آموزشی جمع آوری و تدوین شده و در سایت بارگزاری شده است.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور تاکید کرد: خواستار تشکیل ستاد در استان‌ها هستیم و نیاز است که راهیاران استانی در این امر کمک کنند تا ظرفیت‌های استانی شناسایی شود و هم افزایی صورت گیرد.

عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت در بیان کرد: علاقه مندان می‌توانند با ارسال عدد ۱ به شماره ۵۰۰۰۱۷۵ در این مهرواره ثبت نام و شرکت کنند.

وی با اشاره به اهمیت کار عنوان کرد: همه آثار ارزشیابی خواهند شد، در بخش روایت این مهرواره توسط داوران در سطح ملی بررسی خواهد شد و مستقیما تمام آثار به مرحله نهایی می‌رسند و داوری می‌شوند، در بخش حل مسئله نیز در بخش اول در شهرستان داوری خواهد شد و سپس در استان و بعد هم آثار برگزیده در بخش ملی داوری خواهند شد.

زادقاسمی تصریح کرد: با همکاری رسانه بنیاد هدایت اهداف و ضرورتهای این مهرواره در قالب فیلم تهیه و به استان ها ارسال خواهد شد و شبکه های سیما نیز قول همکاری را داده اند.

وی اضافه کرد: در سایت مهرواره مشاورین عمومی و تخصصی آماده پاسخگویی به سوالات مخاطبین هستند.

زادقاسمی ضمن اشاره به تقویم زمانی برگزاری این مهرواره مطرح کرد: علاقه مندان تا اربعین حسینی فرصت شرکت در این مهرواره را دارند.

وی این مهرواره را مختص بانوان دانست و عنوان کرد: این مهرواره ویژه بانوان و برای شناسایی کنشگران بانو است و امکان ثبت نام برای مردان فعال در عرصه بانوان نیست.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور با اشاره به فعالیت‌های بانوان در محلات و روستاها اظهار کرد: هدف از این مهرواره این بود که در بخش حل مسئله با محوریت مسجد هویت یابند و دیده شوند، اما همین حل مسئله لازم است دیده شود که همین در بخش روایت گری با هدف جهاد تبیین که در مهرواره ایجاد شده، به این دلیل عموم بانوان امکان شرکت در آن را دارند؛ چرا که به این واسطه می‌توان تبیین کرد و باعث امید آفرینی می‌شود.

گفتنی است، خانم زاد قاسمی در ادامه نشست به پرسش های راهیاران پاسخ داد و حجت الاسلام غلامی قائم مقام بنیاد هدایت نیز به جمع بندی و بیان فعالیت های انجام شده و هماهنگی های صورت گرفته برای برگزاری مطلوب تر مهرواره بانور پرداخت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!