سوءقصد به جان روحانی کرجی هنگام قرائت زیارت عاشورا + جزئیات کامل و عکس و فیلم

سوءقصد به جان روحانی کرجی هنگام قرائت زیارت عاشورا + جزئیات کامل و عکس و فیلم
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۸ مرداد ۱۴۰۱

در مراسم پنجشنبه های شهدایی آستان امامزاده محمد(ع) حصارک کرج، روحانی جوان هنگام قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی توسط فردی با ضربات چاقو مورد سوءقصد قرار گرفت.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، در مراسم پنجشنبه های شهدایی که در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) حصارک کرج در حال برگزاری بود، حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی در هنگام قرائت زیارت عاشورا و سخنرانی توسط فردی با ضربات چاقو مورد سوء قصد قرار گرفت.
فرد ضارب هنگام قرائت زیارت عاشورا کنار این روحانی جوان می نشیند و در همین هنگام چند ضربه چاقو به پهلو و کمر او می زند.
حجت الاسلام حسینی از طریق اورژانس برای درمان به بیمارستان شهید مدنی(ره) کرج منتقل می شود و هم اکنون در بیمارستان تحت مداوا قرار دارد.
به گفته علی علی اکبری، مدیر روابط عمومی اوقاف و امور خیریه استان البرز مراسم پنجشنبه های شهدایی هر هفته در بقاع متبرکه بخصوص بقعه متبرکه امامزاده محمد (ع) حصارک کرج با حضور خانواده شهدا و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس برگزار می شود.
وی درباره این حادثه می گوید: هنگام برگزاری مراسم شخصی که پیش از این هم اقدام به قطع کردن سیم های شبکه صوتی مراسم کرده بود در حین قرائت زیارت عاشورا در یک لحظه موفق به نشستن کنار حجت الاسلام حسینی می شود و در همین هنگام چند ضربه چاقو به پهلو و کمر او می زند.
بعد از این اتفاق بسیجیان و خادمان شهدای حاضر در مراسم، در یک تعقیب و گریز فرد ضارب را دستگیر می کنند و در تماس با پلیس او را تحویل نیروهای انتظامی می دهند.

طلبه جوان هم از طریق اورژانس به بیمارستان شهید مدنی منتقل می شود.

علی اکبری که به عنوان رئیس بسیج مداحان کرج و معاون اجرایی بسیج مداحان استان البرز نیز فعال است، به ایرنا گفته که ضارب از یکی از استان های دیگر به البرز آمده است و در پی اطلاعاتی که از مجموعه بقعه به دست آمده ضارب ظاهرا ایرانی است و در اظهارات اولیه مدعی شده من یار امام زمان (عج) هستم.

 

توضیحات رئیس کل دادگستری البرز/ دستگیری ضارب

حسین فاضلی هریکندی رئیس کل دادگستری استان البرز هم درباره حمله با چاقو به یک روحانی در آستان امام زاده محمد (ع) کرج گفته که شب گذشته حدود ساعت ۱۹:۳۰، روحانی و سخنران امامزاده محمد (ع) کرج در این امامزاده در حال سخنرانی بود که فردی با چاقو به وی حمله و مورد ضرب و جرح قرار می‌دهد و در همین حین حاضران به دنبال ضارب رفته و او را دستگیر و به پلیس تحویل می‌دهند.
رئیس کل دادگستری استان البرز تصریح کرد: در زمان دستگیری ضارب توسط مردم، وی دچار جراحاتی شد که پس از ورود پلیس به صحنه به درمانگاه منتقل شده و تحت نظر قرار گرفت.
وی افزود: طلبه مضروب نیز با آمبولانس به اورژانس بیمارستان منتقل شده و هم اکنون شرایط مساعدی دارد، اما به دلیل ضربه وارد نیاز به جراحی دارد و پزشکان در حال طی کردن مراحل درمانی وی هستند.
فاضلی هریکندی با اشاره به اینکه فرد ضارب هم اکنون در بازداشت است از صدور دستور قضایی برای رسیدگی فوری به این پرونده خبر داد و متذکر شد: در خصوص فرد ضارب ادعای اختلالات روانی مطرح است، ولی با توجه به اینکه نیاز به تحقیقات بیشتر از جمله معاینه روانپزشکی و اخذ نظریه پزشکی قانونی در خصوص وی وجود دارد پس از بررسی این موضوع توسط متخصصان، نتیجه اعلام خواهد شد.

فیلم صحبت های حجت الاسلام سیدمجتبی حسینی در بیمارستان

 

 

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!