مدیر تبلیغات اسلامی اسدآباد مطرح کرد؛

مهارت افزایی امامان محله؛ زمینه ساز تحقق جهاد تبیین

مهارت افزایی امامان محله؛ زمینه ساز تحقق جهاد تبیین
مجتبی عظیمی
0
۰۹ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام رستمی گفت: اصل هدایت جامعه بشری با تبیین صورت می‌گیرد، ما به دنبال تقویت امامان با استفاده از مهارت افزایی هستیم تا از این طریق جهاد تبیین تحقق یابد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام روح الله رستمی مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد در بیان ارزیابی از عملیات جهاد تبیین و عملیات شهدای حرم گفت: با توجه به فرمان رهبر معظم انقلاب، جهاد تبیین یک تکلیف برای ما و مجموعه هایی است که در خط ولایت هستند.
حجت‌الاسلام رستمی ادامه داد: استفاده از اصل هدایت جامعه بشری با تبیین صورت می‌گیرد، همانطور که اغواگری حضرت آدم توسط شیطان، به جهت جهل حضرت آدم بوده، امروز نیز جهل انسان ها باعث انحراف می‌شود و معجزات انبیاء و ائمه اطهار علیهم السلام در جهت هدایت و روشنگری آن ها بوده است.
وی با بیان روایتی از امام رضا (علیه السلام) یادآور شد و گفت: امام رضا(ع)فرمودند: اگر مردم محاسن کلام ما را می شنیدند عاشق ما می‌شدند، اگر بتوانیم واقعیت ها و حقایق را در جامعه دینی و جامعه بشری خوب تبیین کنیم و گره های ذهنی را برطرف کنیم می‌توانیم در برابر کارهای دشمنان که عمدتا از طریق رسانه ها است موفق بود.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد یکی از علامات احساس نیاز به منجی موعود را قبول ولایت فقیه در جامعه دانست و گفت: یکی از علائم انتظار موعود منجی این است که بعد از تجربه حکومت ها و اصناف مختلف به این باور برسیم که هیچ یک از این مدل‌ها مدل دین و هدایت الهی نیست و جامعه ولایت فقیه را قبول خواهد کرد، در آن صورت است که جامعه خود را نیازمند امام می‌داند ، این‌ها همه با تبیین امکان پذیر است.
وی افزود: اگر مردم پای کار تبیین بمانند باعث می‌شود تا پای کار امام زمان نیز بمانند، ۳۱۳ یار امام زمان پرچمداران تبیین خواهند بود و باید بتوانند جامعه را برای همراهی امام زمان آماده و مهیا کنند.
حجت‌الاسلام رستمی ضمن اشاره به سیاست‌های کلان سازمان تبلیغات در سال ۱۴۰۱ در تحقق جهاد تبیین عنوان کرد: ما باید به جایی برسیم که در هریک از جوامع با دیدگاه و منظر خودش به موضوع نگاه بیندازیم، برای مثال این را تبیین کنیم وقتی ورزشکاری ورزش می‌کند و جسم خود را تقویت می‌کند به او یادآوری کنیم برای سلامت روح خود نیز اقدامی انجام دهد، ورود از این منظر در جهت تبیین بسیار کار ساز است .
وی در ادامه با تأکید بر توانمندی امامان در راستای تحقق جهاد تبیین اضافه کرد: خداوند متعال با ارسال رسل در جامعه هدف هدایت بشر را داشت، امام ما آن چیزی را ارائه می‌دهد که خودش حائز آن باشد امام وقتی می‌تواند مدیریت کند که عرصه و شرایط زمانی و مکانی را بشناسد که این نیازمند مهارت افزایی است.
مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان اسدآباد با اشاره به نقش بنیاد هدایت ابراز داشت: بنیاد هدایت به دنبال مهارت افزایی امامان است و به دنبال مهارت افزایی مواجهه میدانی فرد با مطلوب و نتیجه ای است و تجربه هشت ساله در دفاع مقدس هم گویای همین مطلب بود .
وی در پایان به گفته ی شهید بهشتی درباره ارائه الگوی موفق در جامعه اشاره و بیان کرد: لازمه رسیدن به یک تمدن نوین اسلامی ایجاد یک جامعه آماری کوچک است که بعد از ایجاد می‌توان آن را به جامعه بزرگ‌تر ارائه داد که از این طریق بهتر توجیه می‌شوند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!