فعالیت های یک امام روستا؛

انجام امور خیرخواهانه با جمع آوری زکات در روستا

انجام امور خیرخواهانه با جمع آوری زکات در روستا
مجتبی عظیمی
0
۰۹ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام حسینی فخر یکی از امامان فعال در عرصه زکات است که با شناخت روستا و تبلیغ چهره به چهره توانسته در این زمینه موفق باشد و با جمع آوری زکات مشکلات روستا را حل و فصل نماید.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام سیدمحمد باقر حسینی فخر امام روستای اسفرنجان استان اصفهان است. او که ۱۰ سال است به امر تبلیغ اهتمام دارد، به مدت سه سال است در مسجد جامع این روستا فعالیت‌های فرهنگی و عمرانی و خدمات عمومی دارد.
او با راه اندازی مرکز نیکوکاری حضرت ولی عصر (عج) به نیازمندان و محرومین این روستا خدمت رسانی می‌کند.

این اقدامات موجب شد تا بتواند در زمینه اشتغال و تهیه و توزیع بسته های معیشتی و تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان ورود کند و بسیاری از مشکلات افراد نیازمند را برطرف نماید.
این روحانی دغدغه مند با همکاری معتمدین و شورای روستا در این مرکز نیکوکاری برای ۸نفر از بانوان با خرید چرخ خیاطی شغل ایجاد کرده و برای ۳۰ خانوار بسته های غذایی تهیه و توزیع می‌کند.
او منابع لازم برای انجام کارهای خیرخواهانه خود را فقط از طریق خیرین تأمین می کند. خیرینی که از داخل روستا یا سایر استان ها بر این امور خیر اهتمام داشته اند.
حجت‌الاسلام حسینی فخر علاوه بر این کارها ارتباط با نوجوانان و جوانان را نیز با برگزاری برنامه های متنوع مانند؛ برپایی نماز جماعت و کلاس های قرآن و نهج‌البلاغه و اجرای اردوهای درون و برون استانی قوت بخشیده.
امام روستای اسفرنجان با احیاء زکات در این روستا توانسته خدماتی را به اهالی ارائه دهد. وی در این باره می‌گوید: باید با توجه به شرایط هر منطقه به تبیین آثار زکات پرداخت، ما در این روستا با تبلیغ چهره به چهره و ارتباط با معتمدین با کشاورزان و دامداران توانستیم موفق باشیم و در حال حاضر ماهیانه ۲۰ میلیون تومان زکات جمع آوری و صرف امور خیر می کنیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!