نماینده ولی فقیه در استان کرمان:

روحانیت در تحقق جهاد تبیین وظیفه سنگینی بر عهده دارند

روحانیت در تحقق جهاد تبیین وظیفه سنگینی بر عهده دارند
مجتبی عظیمی
0
۰۹ مرداد ۱۴۰۱

نماینده ولی فقیه در استان کرمان تبیین با اشاره به رسالت سنگین روحانیت گفت: جهاد تبیین یعنی همراه ساختن فکر و ذهن انسانها متناسب با آنچه خدا می خواهد؛ لذا وظیفه ماست که با همه دشواری ها این مهم را به مرحله اجرا در آوریم.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، همایش طلایه داران جهاد تبیین (مبلغان شهرستان کرمان) هشتم مرداد ماه به ریاست حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار و با حضور حجت الاسلام میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت کشور، رئیس سازمان تبلیغات استان کرمان و جمعی از روحانیون و طلاب در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر کرمان در این مراسم با تاکید بر اهمیت نقش مبلغین و روحانیت گفت: روحانیون پشتیبان و هوادار سنگری بنام مسجد هستند که از یک هدف مشخص دفاع می کنند لذا محور مسجد و مبلغ دین، همان امام مسجد است.

حجت الاسلام و المسلمین حسن علیدادی سلیمانی در ادامه با بیان اینکه مسجد جایگاه تبلیغ است اظهار داشت: در حال حاضر استعمارگران، آزادی و هویت انسان‌ها را مورد تهاجم خود قرار داده و با شعار عمران و آبادانی و با یک هجمه وسیع تبلیغاتی بر ذهن و فکر بشریت تسلط یافته اند. لذا در اینجاست که نقش مسجد و مبلغین بیشتر و نمایان‌تر می شود چراکه باید افکار را به سمت جهاد تبیین و آنچه متناسب با خداست همراه کنند و این هدف نیاز به زمان، همراهی و همفکری منظم همه روحانیون دارد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کرمان نیز در این جلسه با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب به تزریق امید به جامعه افزود: تنها راهبرد از بین بردن افسردگی سیاسی، تزریق امید به جامعه است و باید روی آن در کنار جهاد تبیین کار شود.

رحمان جلالی با بیان اینکه گفتمان دولت به گفتمان انقلاب اسلامی نزدیک است و یک نسبتی بین جهاد تبیین و ابزار حوزه رسانه وجود دارد افزود: در مجموعه دولت و اتفاقاتی که رقم می‌خورد، یک سری بازوهای تبیینی نیاز است لذا روحانیون به‌عنوان رسانه های نسل اول و مشاوره های امینی که برای دولت محسوب می‌شوند؛ می توانند در تمام اقشار و لایه های جامعه حضور یابند و مسائل را بدون هیچ گرایشی منتقل کنند.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری ایرنا

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!