توسط یک امام محله صورت گرفت:

پیگیری مشکلات اقتصادی محله و رسیدگی به نیازمندان با زکات

پیگیری مشکلات اقتصادی محله و رسیدگی به نیازمندان با زکات
مجتبی عظیمی
0
۱۰ مرداد ۱۴۰۱

امام محله ای که با پیگیری مشکلات اقتصادی و عمرانی محله توانسته آن ها را حل کند و به عنوان یک تکیه گاه برای مردم شود به طوری که در صورت وجود مشکل اولین فردی که اهالی با او تماس می‌گیرند این امام است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام هدایت فرامرزی امام محله مسجد انصارالحسین (ع) بخش مُنج شهرستان لردگان استان چهارمحال و بختیاری است.
او علاوه بر فعالیت و خدمات فرهنگی مشکلات اقتصادی و عمرانی را پیگیری می‌کند به طوریکه اهالی در صورت وجود هر گونه مشکل اولین کسی که مراجعه می‌کنند امام محله است چرا که روحانی را تکیه گاه خود می‌دانند.
او تا به حال انجام داده عبارتند از ؛ تشکیل شبکه نوری و فیبر نوری، حل مشکلات آب آشامیدنی و پیگیری مشکلات عمرانی و مشکلات جاده ها و کوچه هایی که از نبود آسفالت رنج می‌بردند.
حجت‌الاسلام فرامرزی از سال ۹۷ به عنوان مبلغ در عرصه زکات از طرف کمیته امداد امام خمینی (ره) معرفی شده و با تشکیل کارگروه و شورای زکات با سرکشی از تمامی روستاها آثار و برکات پرداخت زکات را یاد آوری می‌کند.
وی در این باره می‌گوید: با ارائه الگوی تبلیغی مقدار پرداخت زکات در این منطقه افزایش یافته برای مثال، سال گذشته ۱۶۰میلیون از طریق زکات جمع آوری کرده ایم.
او اکنون مبالغ جمع آوری شده توسط زکات را ابتدا صرف نیازمندان می‌کند و سپس برای رفع آسیب های اجتماعی مصرف می‌کند.
این روحانی پرتلاش در جهت جلوگیری از اعتیاد ۴ مرحله کارگاه آموزشی پیشگیری از مصرف مواد مخدر را برگزار کرده است.
او در زمینه طلاق نیز فعالیت دارد ، دو خانواده ای که چندین سال بود با هم اختلاف داشتند را با جلسات متعدد مشاوره مشکلشان را حل کرده و از طلاق آن‌ها جلوگیری کرد.
او در پایان می‌گوید: یکی از کارهای مبلغ تبیین و روشنگری است ، من در تمامی روستاها در مناسبت‌های مختلف نشست تبیینی و روشنگری برپا کردم و با توجه به مسائل روز و زیست بوم منطقه در این نشست‌ها مسائل روز را به بحث و تبادل می‌نشستیم که این باعث روشنگری بود.

بیشتر بخوانید: انجام امور خیرخواهانه با جمع آوری زکات در روستا

بیشتر بخوانید: از تأمین جهیزیه تا توزیع بسته‌های معیشتی در محله توسط زکات

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!