حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت:

شأن امام محله از مرجع تقلید کمتر نیست+فیلم

شأن امام محله از مرجع تقلید کمتر نیست+فیلم
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۰ مرداد ۱۴۰۱

عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با تأکید بر اینکه شأن کسی که امام جماعت می‌شود کمتر از یک مرجع تقلید نیست، گفت: لازم است این را آنقدر مطرح کنیم تا طلاب بیشتری به این امر راغب شوند.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جواد نظافت عضو هیئت امنای بنیاد هدایت در گفت‌وگو با خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، با اشاره به ایده بنیاد هدایت و عملکرد آن گفت: توجه به امام جماعت و اینکه بتواند اثرگذار باشد کلید حل مشکلات و اساسی ترین مسئله است به طوری‌که از مسئله اقتصاد که اولین مسئله در کشور است نیز مهم‌تر تلقی می‌شود.
وی افزود: اگر امام جماعت بتواند آموزش دهد خود تولید ثروت می‌کند و این موضوع را بنیاد هدایت راهبری کرده و می‌تواند با این ایده مشکلات را حل کند که خود بسیار ارزشمند است.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت ضمن اشاره به آیه مبارکه ۶۹ سوره مبارکه عنکبوت بیان کرد: خداوند به کسانی که مخلصانه جهاد می‌کنند وعده هدایت داده است؛ ایده ای که بنیاد هدایت دارد نیاز به سبل و تلاش‌های فراوان دارد و لازم است همه تلاش کنند تا به این مهم دست یابند.
عضو هیئت امنای بنیاد هدایت عنوان کرد: مؤمن با در نظر گرفتن مسائل اهم و حل آن‌ها می‌تواند مسائل ذیل آن را نیز حل کند، در حال حاضر مسئله اهم در بنیاد هدایت تربیت و جذب نیروها است که می‌تواند کارساز باشد.
وی افزود: بنیاد هدایت باید بزرگان را در این مسیر قانع کرده و بر این باور برساند که اقدامات صورت گرفته در این زمینه مؤثر است که در این صورت موفق خواهد بود.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت امام را رزمنده عرصه جنگ نرم دانست و مطرح کرد: امام در محله و روستا مانند رزمنده ای است که در حال جنگ است، یکی از اقدامات شیطان این است که ذهن ما را به سمت مسائل فرعی منحرف می‌کند و در حال حاضر جامعه نیازمند افراد آتش به اختیار و قوی از هر نظر است.
عضو هیئت امنای بنیاد هدایت با اشاره به الگوی دفاع مقدس خاطرنشان کرد: امام راحل دوران جنگ همه مردم را به یاری خواند و فقط به نظامیان با سابقه اکتفا نکرد و از افراد عادی در جامعه دعوت به عملیات کرد، اگر ما به این باور برسیم که در خطر هستیم با بکار گیری افراد باید خلأ را جبران کنیم.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت با تأکید بر جایگاه ویژه مسئله امامت در جامعه گفت: برای جذب روحانیون به این جایگاه باید ائمه جماعات توسط مراجع و اساتید سطوح عالی تکریم شوند. شأن کسی که امام جماعت می‌شود کمتر از یک مرجع تقلید نیست و لازم است این را به مراتب مطرح کرد تا طلاب بیشتری به این امر راغب شوند.
حجت‌الاسلام والمسلمین نظافت در راستای فعالیت امامان محله به منظور حکمرانی اسلامی مطرح کرد: ائمه جماعات در محله ها و روستاها با بسیج مردم می‌توانند در جهت عمران و آبادانی قدم برداشته و راهبری کنند.
وی افزود: بسیج کردن مردم در جامعه می‌تواند در بسیاری از موارد مفید باشد که یکی از آن موارد صرفه جویی در هزینه‌ها است.

در دیگر رسانه ها بخوانید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!