امام جمعه شهرستان تویسرکان عنوان کرد؛

لزوم امامت جامعه توسط امام جماعت/ توانمندی روحانیون موجب مدیریت بهتر جامعه است

لزوم امامت جامعه توسط امام جماعت/ توانمندی روحانیون موجب مدیریت بهتر جامعه است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۰ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام موحدی گفت: امام جماعت باید به طور جدی جامعه را امامت کند و تمام شئون محله را ببیند و محله را به معنای واقعی مدیریت کند که لازمه این کار توانمندی امامان است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام مرتضی موحدی امام جمعه شهرستان تویسرکان در دیدار با مسئول شبکه راهیاری ضمن اشاره به لزوم وجود محلات مسجد محور گفت: تشکیل حزب و تشکل در جامعه با محوریت مسجد موجب ایجاد جامعه مدنی است که این تشکل ها با ریاست کسی که می‌توان به او اقتدا کرد و دارای خصوصیات مثبت است موجب پویایی مساجد می‌شود.
وی در ادامه افزود: تقویت مساجد موجب تقویت جامعه می‌شود و اگر جایگاه مسجد شناخته شود طبعا مشکلات جامعه نیز حل می‌شود.
امام جمعه شهرستان تویسرکان با تاکید بر لزوم وجود امنیت در سطح شهرستان و روستاها خاطر نشان کرد: محله مسجد محور یکی از ضروریات در جامعه بوده و حزب مسجد همان حزب الله است و باید این مسئله به طور جدی دنبال شود.

وی مطرح کرد: روحانی باید با ایجاد ارتباط با اهالی و هیئت امنا در مساجد و محلات خود را در کنار آن ها قرار دهد تا از این طریق مشکلات را حل کند.

حجت‌الاسلام موحدی یکی از رسالت های روحانیت را بر سر کار آوردن مردم دانست و بیان کرد: مردم می‌توانند با اتکاء بر روحانی که امامت جامعه را برعهده دارد در سطح روستا و شهرستان به حل و فصل مشکلات دست یابند که این نیاز به آموزش و توانمندی دارد.
امام جمعه شهرستان تویسرکان به اجرای طرح اخوت در این شهرستان اشاره و تصریح کرد: هر مدرسه یک روز همراه با دانش آموزان و کادر مدرسه به مسجد می آیند تا به این طریق بین روحانی و هیئت امنا و کادر مدرسه ارتباط ایجاد شود.

در دیگر رسانه‌ها ببینید:

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!