با حضور راهیاران استانی و منطقه‌ای بنیاد هدایت صورت گرفت؛

بررسی کیفیت برگزاری مهرواره بانور در استان‌ها

بررسی کیفیت برگزاری مهرواره بانور در استان‌ها
حسین فلاح مراد
0
۲۰ مرداد ۱۴۰۱

جلسه «بررسی کیفیت برگزاری مهرواره بانور در استان‌ها» با حضور راهیاران استانی و منطقه‌ای بنیاد هدایت برگزار شد و ضمن ارائه گزارش‌هایی از نحوه اجرای این مهرواره، نکاتی به منظور بهبود روند مشارکت بانوان فعال در این عرصه نیز پیشنهاد شد.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، جلسه مجازی «بررسی کیفیت برگزاری مهرواره بانور در استان‌ها»، عصر امروز با حضور راهیاران استانی و منطقه‌ای برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت الاسلام محمد پشم فروش مسئول عملیات بنیاد هدایت، با اشاره به کارهایی که از ابتدای مهرواره بانور تا کنون انجام شده است، اظهار داشت: بهترین شیوه برای اطلاع رسانی و دعوت برای مشارکت بیشتر در این مهرواره، استفاده از ظرفیت شبکه راهیاری است.

وی با توجه به اهداف برگزاری مهرواره بانور، گفت: در بسیاری از مساجد محلی برای فعالیت بانوان وجود ندارد؛ این مهرواره می تواند بستری را برای فعالیت بانوان فراهم آورد. استان های خراسان رضوی در این زمینه پیش رو بودند؛ بیش ترین ثبت نام را داشته اند و ستاد استانی آنها تشکیل شده است.

مسئول عملیات بنیاد هدایت خاطرنشان کرد: توجیه مدیران شهرستانی و هماهنگی ارگان های مختلف و اقناع اندیشه و سهیه بندی مشارکت فعالان در این مهرواره از جمله اقداماتی است که استان خراسان رضوی انجام داده اند.

استقبال بانوان فعالان فرهنگی از مهرواره بانور

حجت الاسلام حسینعلی رحمتی راهیار بنیاد هدایت در استان خراسان رضوی بخشی از تجربیات خود در اجرای این مهرواره به اشتراک گذاشت و گفت: با این که شبکه ما بیشتر به مناسبت دهه محرم مشغول فعالیت بودند، مدیرکل محترم و معاون فرهنگی استان خودشان به میدان آمدند تا شبکه را نسبت به اجرای ان مهرواره توجیه کنند. تیم‌هایی تشکیل شد که به شهرستان‌های مختلف سفر می کردند و به صورت چهره به چهره فعالان فرهنگی را برای حضور در این مهرواره تشویق می کردند.

وی با بیان اینکه تا کنون ۴۰۶ نفر از استان خراسان رضوی در مهرواره بانور ثبت نام کردند، اظهار داشت: انتظار ما بیش از این است؛ با اقداماتی که در این روزها انجام شده، پیش بینی می شود که رشد فزاینده ای در آمار مشارکت فعالان این استان را شاهد باشیم. هدف ما این نیست که هرکسی ثبت نام کند بلکه تأکید داریم که بانوانی که در زمینه مسائل خانواده فعال هستند، در این مهرواره شرکت کنند.

راهیار بنیاد هدایت در خراسان رضوی تأکید کرد: تجربه ما نشان داده وقتی که مهرواره برای بانوان فعال خوب تبیین می‌شود، آنها برای مشارکت استقبال می کنند.

شبکه سازی بانوان فعال مسجد و انقلابی از ثمرات مهرواره بانور

حجت الاسلام محمد بنی خزاعی راهیار بنیاد هدایت در خراسان جنوبی یکی از ثمرات این مهرواره را شبکه سازی بانوان فعال مسجدی و انقلابی دانست و گفت: خیلی از این بانوان به صورت جداگانه در استان فعال بودند اما به برکت این مهرواره و با تشکیل گروه ها و ستادهای مشترک، این بانوان با یکدیگر آشنا شدند و تصمیم دارند که حتی اگر این مهرواره نیز به پایان رسید، فعالیت‌های مشترک خود را در قالب این ستادها ادامه دهند.

تشکیل و کشف شبکه بانوان کنشگر؛ مهم‌ترین هدف مهرواره بانور

خانم مریم زاد قاسمی عضو دفتر امور بانوان بنیاد هدایت و دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور در بخش دیگر این جلسه، اظهار داشت: به عقیده بنده اگر شبکه بانوان کنشگر و فعال فرهنگی و اجتماعی کشف شود و در استان ها انسجام پیدا کنند، نهادهای حاکمیتی آنها را بشناسند و از آنها حمایت کنند، ما به هدف خود در این مهرواره رسیده ایم.

وی به نقش بی بدیل بانوان در عرصه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و گفت: رهبر معظم انقلاب می فرمایند اگر بانوان در فعالیت ها و حرکت های اجتماعی حضور نداشته باشند، نتایج لازم به دست نخواهد آمد؛ توجه و تأکید ویژه ایشان به نقش و جایگاه بانوان، ضرورت اقدام در این عرصه را بیشتر برای ما مشخص می‌کند.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور مخاطب شناسی و نیازسنجی مناسب را در حل مسائل مختلف، ضروری خواند و تأکید کرد: بانوان کنشگر در این زمینه بسیار مؤثر هستند؛ بنابراین برای حل مسائل نیاز هست که بانوان فعال یکدیگر را بشناسند و با هم شبکه شوند تا ظرفیت‌های همدیگر استفاده کنند.

خانم زاد قاسمی افزود: درخواست دارم بزرگواران ستادهای شهرستانی را تشکیل دهند و تا جایی که می شود از ظرفیت های نهادی استفاده شود و حداکثر هم افزایی صورت بگیرد. تکلیفی که رهبر معظم انقلاب در زمینه جهاد تبیین مشخص کردند برعهده همه نهادها و مجموعه های مردمی است، از آنجا که مهرواره بانور نیز در همین راستا شکل گرفت، انتظار می رود که همه این کار را از خودشان بدانند و احساس مسئولیت کنند و پای کار بیایند، همانطور که در برخی استان‌ها شاهد هستیم که مجموعه‌های مختلف همکاری خوبی در این زمینه داشته اند.

اهمیت استفاده از تبلیغات محیطی

حجت الاسلام حمید غلامپور راهیار بنیاد هدایت در استان هرمزگان تبلیغات محیطی را بسیار مؤثر دانست و گفت: نباید برای تبیین مهرواره به فضای مجازی اکتفا کرد؛ استفاده از پوسترهای متحد الشکل می تواند این مهرواره را به بانوان فعال معرفی کند. انبوه اطلاع رسانی در بستر مجازی موجب غلفت و دیده نشدن برخی از مطالب می شود.

برنامه ویژه مهرواره بانور برای توانمندسازی و آموزش بانوان کنشگر

حجت الاسلام امید محلاتی معاون راهبری بنیاد هدایت نیز در پایان جلسه با اشاره به اهمیت مهرواره بانور، گفت: برای به وجود آمدن شبکه بانوان در مسجد، امامان را تشویق کنیم که بانوان فعال را برای مشارکت در این مهرواره، معرفی کنند. مهرواره بانور به توانمندسازی و آموزش نگاه ویژه ای دارد و مشارکت در آن موجب رشد افراد می شود؛ این می تواند اتفاق مبارکی باشد.

وی افزود: لازم هست که جلساتی با حضور امامان و شریکه الامام ها در استان ها شکل بگیرد و آنها را برای حضور و مشارکت در مهرواره دعوت کنیم. این مهرواره ها بهانه ای است برای توانمند شدن شبکه و ایجاد ساختار مطلوبی که مدنظر است. امید داریم که درصد قابل توجهی از مساجد ما بتوانند پس از این مهرواره، شبکه بانوان فعال محله را در کنار خود داشته باشند و از ظرفیت های آنها در عرصه های مختلف استفاده کنند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!