مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر مطرح کرد؛

به تصویر کشیدن اقدامات امامان از مصادیق جهاد تبیین/ صد در صد مساجد ملایر دارای امام است

به تصویر کشیدن اقدامات امامان از مصادیق جهاد تبیین/ صد در صد مساجد ملایر دارای امام است
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۲ مرداد ۱۴۰۱

 حجت‌الاسلام نجفی گفت: به تصویر کشیدن اقدامات و کارکردهای امام محلات و امام روستا از مصادیق جهاد تبیین است، علاوه بر این کارگاه‌ها و عملیاتی همچون سنگر جهاد تبیین باعث توانمندی امامان در این عرصه است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام روح‌الله نجفی مدیر تبلیغات اسلامی ملایر در بیان برنامه ها و اقدامات صورت گرفته در این شهرستان در راستای تحقق جهاد تبیین گفت: طلایه دار جهاد تبیین رهبر معظم انقلاب است و ما سربازان رهبر در این عرصه هستیم. لذا در جبهه جهاد تبیین، مبلغین و شبکه تبلیغی و امامت نقش بسیار ارزنده ای دارند.

وی در ادامه افزود: از جمله اقدامات انجام شده در این شبکه به تصویر کشیدن اقدامات و فعالیت های صورت گرفته توسط امامان در روستا و محلات بوده که خود مصداق جهاد تبیین است.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر اضافه کرد: در راستای تحقق جهاد تبیین نشست ها و جلسات مختلف برگزار کردیم که از جمله آن‌ها جلسات اقتصادی با دعوت از کارشناسان اقتصادی در راستای تبیین جراحی اقتصادی دولت بوده است.

حجت‌الاسلام نجفی با تأکید بر اینکه امامان بازوی اجرایی جهاد تبیین در شهرستان هستند عنوان کرد: توانمند سازی امامان در عرصه تبلیغ همان تبیین کارکرد و اقدامات آن‌ها در محلات و روستاها است. کارگاه‌ها و عملیاتی مانند سنگر جهاد تبیین باعث توانمندی امامان خواهد شد.

راهیار شهرستانی بنیاد هدایت با اشاره به اقدامات صورت گرفته در راستای فعالسازی حلقه های میانی، شبکه بانوان، فعالین رسانه ای و شبکه شریکهالامام عنوان کرد: در جهت فعالسازی این موارد نیازمند شکل گیری شبکه منسجم فرهنگی در شهرستان بودیم که این شبکه را به کمک شبکه امامت ایجاد کرده و در هر محله و روستا رابط فرهنگی ایجاد کردیم تا شورای فرهنگی تشکیل دهد، از این طریق موفق به توسعه شبکه امامت شدیم که اقدامات موثری در سطح شهرستان انجام می‌دهند.

مدیر تبلیغات اسلامی شهرستان ملایر در ادامه به تجربیات خود در ایام خدمت رسانی در این شهرستان اشاره و مطرح کرد: تجربیات فراوانی در ایام خدمت کسب کردم، یکی از این تجریبات ارزیابی و قدم به قدم پیش رفتن با امامان روستا و محلات است، ماهیانه یکبار با برگزاری نشست در راستای ارزیابی و عملکرد و بررسی نقاط ضعف و قوت امامان از تجربیات موفق است.

وی اضافه کرد: طبق نمودار نقاط ضعف و قوت امامان را رصد کرده و نقاط ضعف را تذکر داده و نقاط قوت را با تشویق تقویت می‌کنیم.

حجت‌الاسلام نجفی در پایان با اشاره به وضعیت امامان در این شهرستان خاطر نشان کرد: ملایر دارای ۵۳ امام محله است که جا دارد بیان کنم یکی از برکات این شهرستان این است که صددرصد مساجد آن دارای امام جماعت است، بیش از ۴۳ امام مستقر روستا داریم، ۵ امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی هم مشغول خدمت رسانی هستند. در مجموع بیش از ۲۰۰ مبلغ فعال در ملایر فعالیت دارند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!