امام‌ روستایی که مسجد روستا را محور اشتغال و فقرزدایی کرده است

امام‌ روستایی که مسجد روستا را محور اشتغال و فقرزدایی کرده است
مجتبی عظیمی
0
۲۲ مرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام حسینیان، امام روستای ینگی‌کند با محور قرار دادن مسجد جامع این روستا توانسته در کنار رونق سفره محرومان و حمایت معیشتی ماهانه از آنها، فرصت اشتغال را برای تعدادی از جوانان فراهم کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حسینیان، امام روستای ینگی‌کند از توابع شهرستان بناب در استان آذربایجان شرقی است که فعالیت خود را از سال ۱۳۹۴ به عنوان امام روستا و با مرکزیت مسجد جامع روستای ینگی‌کند آغاز کرده است.

این امام روستا در کنار آموزش قرآن و نماز و احکام به روستائیان، فعالیت های متنوع و متعدد فرهنگی را نیز طراحی و اجرا می کند؛ سخنرانی با رویکرد جهاد تبیین و محوریت مسائل روز ازجمله این اقدامات است.

وی در حوزه عمران و آبادانی مسجد با کمک خیران و حمایت نهادهای حاکمیتی نیز عزمی جدی دارد؛ چنان که به همت او و همکاری اهالی روستا، حسینیه مسجد همزمان با محرم ۱۴۰۱ افتتاح شد و آشپزخانه مسجد جامع روستا نیز با تجهیزات کامل در آینده نزدیک و در فضایی به مساحت ۲۰۰ مترمربع افتتاح می شود.

این امام روستای فعال و جهادگر رسیدگی به محرومان و فقرزدایی را نیز وجهه همت خود و مسجدی های روستای ینگی‌کند کرده است؛ چنان که تهیه و توزیع بسته های معیشتی و گوشت قربانی بین خانواده های محروم روستا پیش از شیوع کرونا و بروز آسیب های اقتصادی ناشی از آن برنامه معمول آنها بود و پس از شیوع کرونا، شدت و جدیت بیشتر گرفت چنان که اکنون ماهانه حداقل ۵۰ خانواده محروم روستا از حمایت های معیشتی مسجد جامع برخوردار می شوند.

حجت الاسلام حسینیان به اشتغال‌زایی و ایجاد فرصت کسب درآمد برای اهالی روستا را نیز با جدیت دنبال می کند؛ وی در این باره بیان کرد: با همکاری بنیاد برکت فرصت اشتغال در زمینه های بتن‌ریزی و دامداری برای روستائیان ایجاد شده است؛ کارگاه ساخت قطعات خودرو نیز در ماه های آتی در روستای ینگی‌کند افتتاح می شود و از این طریق چند تن از جوانان روستا مشغول به کار می شوند.

وی ادامه داد: با اقداماتی که تا کنون صورت گرفته حداقل ۲۰ تن از جوانان روستایی مشغول به کار شده اند که این تعداد با برنامه های پیش رو، افزایش می یابد.

عیادت از بیماران روستا، برگزاری منابر مرتبط با جهاد تبیین، کمک به عمران و آبادانی منزل روستائیان بی‌بضاعت با همکاری سپاه پاسداران شهرستان بناب و … نیز از دیگر فعالیت های این امام روستای جهادی است.

گفتنی است، همسر وی نیز به عنوان شریکه‌الامام در اجرای برنامه ها به ویژه برگزاری کلاس های آموزش قرآن و احکام برای بانوان همراهی و همکاری دارد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!