گلستان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح مهرواره بانور

گلستان یکی از استان‌های پیشتاز در اجرای طرح مهرواره بانور
مجتبی عظیمی
0
۲۵ مرداد ۱۴۰۱

استان گلستان در جدول اعلام آمار شرکت کنندگان در مهرواره بانور، از وضعیت نسبتا خوبی برخوردار است و در حال حاضر جزو چند استان پیشتاز در این طرح ملی می‌باشد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، فاطمه سادات میررسولی راهیار شبکه شریکه الامام و کارشناس پیگیر ستاد مهرواره بانور استان گلستان، در خصوص علل رشد آمار این استان عنوان کرد: یکی از اقداماتی که در این استان در کنار تشکیل ستاد استانی مهرواره بانور صورت گرفته است، ایجاد کارگروه و کمیته‌های مختلف ذیل این ستاد می‌باشد.
وی افزود: جهت پیشبرد بهتر امور علاوه بر تشکیل دبیرخانه مهرواره بانور، کارگروه‌های مختلفی اعم از کارگروه رسانه، کارگروه مساجد، کمیته تشکل‌های دینی، کمیته ادیان و فرق اسلامی و کارگروه قرآنی مهرواره بانور نیز تشکیل شده است.
میررسولی همچنین در خصوص علت تشکیل کمیته ادیان و مذاهب اسلامی اظهار داشت: استان گلستان به دلیل وجود پیروان دو مذهب شیعه و سنی در آن، از موقعیت خاصی برخوردار است و فعال کردن بانوان کنشگر هر دو مذهب برای ما از اهمیت ویژه ای برخوردار است و برای دستیابی به این هدف، این کمیته تشکیل شده است.
وی از تشکیل این کارگروه‌ها در ستاد کلیه شهرستان‌های این استان نیز خبر داد و گفت: تمامی این کارگروه‌ها در شهرستان‌های گلستان نیز ذیل ستادهای شهرستانی مهرواره بانور آنان تشکیل شده است.
راهیار استانی شبکه شریکه الامام گلستان، با اشاره به راه اندازی ستاد مهرواره بانور در دستگاه‌های اجرایی این استان به عنوان اقدامی شاخص و مبتکرانه تصریح کرد: علاوه بر تشکیل ستاد مهرواره بانور در سازمان تبلیغات اسلامی استان، چنین ستادی را در دستگاه‌های اجرایی ذی ربط نیز تشکیل دادیم تا علاوه بر همفکری و هم افزایی، این دستگاه‌ها مستقلا نیز بتوانند اقداماتی عملیاتی در این زمینه داشته باشند.
وی همچنین با اشاره به نحوه ابلاغ این طرح به گروه‌های هدف اعلام داشت: ابلاغیه‌‌های مهرواره بانور به عنوان ابلاغی مهم، توسط مدیر کل امور زنان و خانواده استانداری به کلیه دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات ذی ربط ارسال شد و بدین صورت از این گروه‌ها برای شرکت در این مهرواره دعوت به عمل آمد.
میررسولی به یکی دیگر از رویکرد و سیاست‌های این استان برای ترغیب افراد به شرکت در مهرواره و حل مسائل حوزه خانواده اشاره و عنوان کرد: برای تشویق بانوان فعال، جهت ورود به حل مسائل حوزه خانواده و شرکت در این رویداد، جوایزی برای نفرات برتر شهرستانی و استانی گلستان نیز در نظر گرفته شده که در پایان این رویداد طی برگزاری مراسمی باشکوه از آنان تجلیل خواهیم کرد.

گفتنی است ستادهای شهرستانی مهرواره بانور به تازگی در کلیه شهرستان‌های گلستان تشکیل شده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
وب سایت مهرواره بانور

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!