باهمت امام روستا صورت گرفت؛

رونق زکات

رونق زکات
مجتبی عظیمی
0
۲۶ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام اسدی سال‌هاست که برای احیای زکات تلاش می‌کند و در کنار آن به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی در روستاهای منطقه می‌پردازد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام احمد اسدی امام روستای خیرآباد فاروج استان خراسان شمالی است.

او سال‌هاست که در راستای احیای زکات فعالیت می‌کند و ۶ سالی می‌شود که در این منطقه به فعالیت تبلیغی اشتغال دارد.

یا تلاش‌های حجت‌الاسلام اسدی مردم زیادی به فریضه زکات پایبند شده و با دریافت زکات و کمک‌های دولت در این زمینه به نیازمندان رسیدگی شده و در از درآمد زکات در ساخت مسجد و مدرسه و نظایر آن بهره گرفته‌اند.

امام روستای خیرآباد که بیش از یک سالی است در این روستا مشغول شده، فعالیت‌هایش منحصر به این روستا نبوده و در چند روستای دیگر و خود شهر نیز به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی می‌پردازد.

حجت‌الاسلام اسدی در روزهای کرونا بیش از ۵۰۰ بسته معیشتی و سبد غذایی بین نیازمندان توزیع کرده است.

او با تأسیس کارگاه خیاطی و برگزاری کلاس آموزش خیاطی و مشاغل دیگر زمینه ایجاد اشتغال برای بیش از ۲۰ را فراهم کرده است.

تلاش‌های حجت‌الاسلام اسدی باعث شده است تا تعدادی از خانواده‌هایی که در معرض طلاق و فروپاشی خانواده قرار داشتند، به سر زندگی برگردند و آشتی کنند.

او برای ترک اعتیاد معتادان نیز تلاش می‌کند و علاوه بر شرکت در جلسات معتادان تعدادی را نیز با کمک خیرین به کمپ‌های ترک اعتیاد معرفی کرده است.

مدیریت مرکز نیکوکاری حضرت زینب و تلاش برای تشکیل خانواده از دیگر فعالیت‌های اوست و برای چند دختر دم بخت نیز جهیزیه تأمین کرده است.

او با یاری گروه جهادی شهید مصطفی خمینی و همراهی ۱۰ تا ۱۵ جوان و نوجوان مدرسه روستا را تعمیر کرده و در روستاهای دیگر نیز طرح توسعه مسجد را اجرا کرده‌اند.

امام جماعت مسجد جامع خیرآباد در کنار فعالیت‌های اجتماعی از امور فرهنگی نیز غافل نبوده و در ایام غدیر برنامه‌های جشن و پرده‌خوانی و کاروان شادی در روستاها برگزار کرده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!