نگاهی به اقدامات امام روستای مزرعه کتول؛

جهاد خانوادگی برای رفع محرومیت

جهاد خانوادگی برای رفع محرومیت
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۶ مرداد ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام ستایش گروهی جهادی متشکل از خانواده خود ایجاد کرده تا از این طریق کمک‌های مردمی را برای رفع مشکلات خانواده‌های نیازمند و بیماران جمع‌آوری کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام علی ستایش اهل استان گلستان است. از سال ۸۹ مشغول به فعالیت تبلیغی شده و حالا هم امام روستای مزرعه کول از توابع علی‌آبادکتول است و امامت جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) روستا را به عهده دارد.

حاج‌آقای ستایش پیش ‌از این هم در روستای آلوستان مشغول به فعالیت بوده است. او در خصوص فعالیت‌های جهادی خود می‌گوید: در سال‌های پیش برای جمع‌آوری کمک برای نیازمندان یک گروه جهادی خانوادگی راه‌اندازی کردیم و با کمک همسر، خواهر و برادرم کمک‌های مردمی را جمع‌آوری و بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌کردیم.برای این کار تلاش کردیم تا از فضای مجازی بهره ببریم. برای همین صفحه مجازی در اینستاگرام توسط خواهر خبرنگارم راه‌اندازی که در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار دنبال ‌کننده دارد.

در این صفحه مجازی هم برای رفع مشکلات منطقه از مسئولان مطالبه‌گری می‌کنیم و هم در مواردی که نیازمندان به کمک احتیاج پیدا می‌کنند از آن برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی بهره می‌بریم.
از دیگر اقداماتی که حاج‌آقای ستایش در این منطقه دنبال کرده است موضوع اشتغال‌زایی است. او دراین‌خصوص می‌گوید: کسانی را برای آموزش پرورش قارچ دعوت کردیم و پس از انجام این آموزش‌ها بیش از ۸ نفر مشغول این کار شدند که هنوز هم پس از گذشت چند سال مشغول به فعالیت هستند.
او همراهی مردم را در کارهای مختلف این‌گونه روایت می‌کند: مردم وقتی می‌بینند که روحانی در کارها با آن‌ها همراه هست آن‌ها هم به او اعتماد می‌کنند. من وقتی می‌دیدم کسی مثلاً کار ساختمانی دارد لباس عوض می‌کردم و به کمکش می‌رفتم این شد که اگر کمک مالی و جانی برای مسجد و امور عام‌المنفعه می‌خواستیم با ما همراهی می‌کردند. به طور مثال برای تعمیرات مسجد، یکی از اهالی روستا ۶۵ میلیون تومان کمک کردند.
تعمیرات منازل، سرویس بهداشتی و ساخت حمام برای محرومین از دیگر اقداماتی است که این امام روستا در این منطقه پیگیری کرده است.
از عید مبعث ۹۹ نیز با استفاده از ظرفیت فضای مجازی شروع جمع‌آوری کمک برای بچه‌های بی‌سرپرست منطقه کرده است تا از مشکلات آن‌ها بکاهد. همکاری‌هایی هم با کمیته امداد برای تدارک جهیزیه برای خانواده‌های بی‌بضاعت داشته است. برای این کار هم فضای مجازی به کمک آمده و ۱۲ جهیزیه برای این خانواده‌ها تهیه و به آن‌ها اهدا شده است.
یکی از مشکلات روستا افت فشار آب بود که با پیگیری‌ها تا حدی رفع شده اما حفر چاه اختصاصی روستا برای رفع کامل مسئله در حال انجام است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!