توسط امام محله صورت گرفت؛

تربیت مربیان قرآنی نوجوان

تربیت مربیان قرآنی نوجوان
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۷ مرداد ۱۴۰۱

حجت الاسلام خیرخواه مقدم در مدت ۴ سالی که در روستا حضور دارد با کمک همسرش خانواده‌های بی بضاعت را شناسایی کرده است. قرآن آموزانی که او تربیت کرده حالا خود مربیان بچه‌های کم سن و سال تر هستند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام حسین خیرخواه مقدم امام روستای اینچه علیا از توابع شهرستان مانه و سملقان خراسان شمالی است. روستایی با جمعیت بیش از ۳۰۰ خانوار. اگر خشکسالی این سال‌ها نبود شاید جمعیت بسیار بیشتری در آن ساکن بودند.
او از سال ۷۸ وارد عرصه طلبگی شده و از سال ۸۵ نیز مشغول فعالیت‌های تبلیغی است. حالا هم چهارسالی می‌شود در روستای ۳۰۰ خانواری اینچه علیا مشغول خدمت به مردم است.
به گفته این امام محله با توجه به اینکه در همین سال‌های اخیر جاده روستا خاکی بوده و فاصله ۶۰ کیلومتری با شهر دارد این روستا مورد توجه نبوده و از نعمت داشتن روحانی هم محروم بوده است.
روستا دو مسجد دارد و حالا با حضور حاج آقا و همت اهالی بازسازی یکی از مساجد که قدیمی هم بوده، انجام شده است و این مسجد پذیرای اهالی در برگزاری نماز و مراسمات ملی و مذهبی است.
حجت الاسلام خیرخواه مقدم در خصوص پیگیری مشکلات مختلف روستا می‌گوید: برای پیگیری مشکلات روستا با ارگان‌های مختلف جلساتی را برگزار می‌کنیم و تلاش داریم تا با همکاری مسئوان روستا این مشکلات را برطرف کنیم. از جمله این مشکلات مسئله آب شرب اهالی است که علی رغم تلاش‌ها هنوز پا برجاست است.
از دیگر اقدامات ارزشمند صورت گرفته در روستا شناسایی خانواده‌های بی بضاعت است. این کار با همکاری همسر امام محله و بانوان صورت می‌گیرد و با این کار تلاش می‌شود هم به خانواده‌های بی بضاعت کمک شود و هم این کمک‌ها به دست نیازمندان واقعی برسد. وجه دیگر اهمیت این کار این است که افرادشناسایی شده به طور معمول کسانی هستند که بد سرپرست هستند و تحت حمایت نهادهای مربوطه نیستند.
از کارهای خوب امام روستای اینچه علیا نجات جوانانی است که درگیر اعتیاد بودند. او بعد از ورود به روستا و با ارتباط خوبی که با جوانان برقرار کرده موفق به جلب اعتماد آن‌ها شده است. بسیاری از جوانان درگیر اعتیاد دعوت او را برای ترک اعتیاد لبیک گفته و راهی کمپ شدند و تعداد قابل توجهی از آن‌ها موفق به ترک شدند.
حجت الاسلام خیرخواه مقدم همواره محل رجوع اهالی است و بسیاری از اهالی مشکلات و مسائل خانوادگی خود را با او در میان می‌گذارند. بسیاری از آن‌ها هم با مشاوره‌های حاج آقا مسائل‌شان حل می‌شود.
برنامه‌های فرهنگی مسجد هم با حضور پررنگ نوجوانان دختر و پسر رونق دارد. گروه‌های سرود برقرار است. و کلاس‌های احکام، قرآن، آموزش مداحی و نظایر آن هم رونق خود را دارد.
نکته جالب در برگزاری کلاس‌های آموزشی اینجاست که بچه‌هایی که در سال‌های گذشته شاگرد حاج آقا بودند حالا به بچه‌های کم سن و سال تر آموزش قرآن و مداحی می‌دهند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!