تبیین «مهرواره بانور» در برنامه سیمای خانواده+فیلم

تبیین «مهرواره بانور» در برنامه سیمای خانواده+فیلم
مجتبی عظیمی
0
۳۱ مرداد ۱۴۰۱

دبیرستاد مرکزی مهرواره بانور، صبح امروز و در برنامه سیمای خانواده شبکه یک سیما، از تمدید مهلت ثبت نام در مهرواره بانور تا پایان شهریور ماه خبر داد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، مریم زادقاسمی صبح امروز با حضور در برنامه “سیمای خانواده ” شبکه یک سیما، به تبیین مهرواره بانور پرداخت و گفت: درحرکات اجتماعی مختلف نیاز به حضور اجتماعی زنان احساس می‌شود و طبق فرمایش مقام معظم رهبری: ” اگر زنان در حرکات اجتماعی مختلف حضور نداشته باشند، آن حرکت به جایی نخواهد رسید” به همین دلیل مهرواره بانور، با هدف شناسایی بانوان کنشگر و به کارگیری ظرفیت عظیم بانوان برای حل مسائل حوزه خانواده طراحی شده است.
وی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص پرداختن به موضوعات مورد هدف دشمن، به بیان علت انتخاب موضوع خانواده برای این مهرواره پرداخت و خاطرنشان کرد: خانواده یکی از موضوعات مهمی است که امروز مورد هدف دشمن قرار گرفته و دشمن سعی دارد با روش‌های مختلفی از جمله کاهش تعهدات و کم ارزش کردن روابط سالم درون خانواده‌ها، تیشه به ریشه این نهاد ارزشمند بزند، به همین دلیل این موضوع مهم برای مهرواره انتخاب شده است.
زادقاسمی در تشریح این طرح نیز عنوان کرد: در این مهرواره از زنان کنشگر دعوت شده که به حل مسائل حوزه خانواده بپردازند و در این راستا موضوعات خانواده در ۷ محور و ۴۴ مسئله دسته بندی شده که کنشگران می‌توانند با انتخاب هر مسئله‌ای که مایل به حل آن هستند، در این مهرواره شرکت نمایند.
وی همچنین به توضیح بخش خاطره نویسی مهرواره پرداخت و اظهار داشت: در بخش خاطره نویسی نیز بانوان کنشگر می‌توانند روایت‌های ارزشمندی را که از کنشگری خود دارند در قالب داستان و خاطره کوتاه جهت استفاده سایرین در سایت بارگذاری کنند و این آثار نیز در نهایت داوری خواهند شد.

دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور از بارگذاری ۱۰ جلسه آموزشی در سایت مهرواره بانور برای بخش خاطره نویسی خبر داد و گفت: علاقه مندان به شرکت در این بخش می‌توانند با استفاده از آموزش‌های ارائه شده در سایت، کیفیت آثار ارسالی خود را افزایش دهند.
او همچنین به استقبال خوب بانوان سراسر کشور از این طرح اشاره و عنوان کرد: تاکنون بالغ بر ۸ هزار نفر از بانوان سراسر کشور در این طرح شرکت کرده‌اند و به دلیل استقبال خوب بانوان، مهلت ثبت نام در مهرواره بانور تا پایان شهریور ماه تمدید شده است.
زادقاسمی اضافه کرد: پس از طی شدن مهلت ثبت نام، بانوان تا ۲۲ مهر ماه برای ارائه گزارش‌های خود فرصت دارند و بعد از این مدت وارد مرحله داوری آثار خواهیم شد و ۹ آذر ماه همزمان با میلاد حضرت زینب(س)، مراسم اختتامیه این مهرواره همراه با معرفی برترین‌ها برگزار خواهد شد.
وی همچنین بیان کرد: این نخستین مرحله برگزاری مهرواره بانور است و بنا داریم پس از اجرای این طرح، در ایام‌های تبلیغی دیگر نیز عملیات‌های بعدی این مهرواره را رقم بزنیم.
دبیر ستاد مرکزی مهرواره بانور در پایان از کلیه بانوان فعال جامعه دعوت کرد تا در این طرح شرکت نمایند و با استفاده از ظرفیت مساجد، به حل مسائل حوزه خانواده اقدام نمایند.

در دیگر رسانه ها ببینید:

وب سایت مهرواره بانور

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!