ابتکار یک امام روستا در محرومیت‌زدایی با احیای زکات

ابتکار یک امام روستا در محرومیت‌زدایی با احیای زکات
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۳ شهریور ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام خاصی، امام روستای شریف‌آباد با احیای فریضه زکات و برکات ناشی از آن توانسته فرصت رسیدگی به محرومان همچون تهیه جهیزیه برای دختران محروم دم‌بخت و حمایت از ایتام را فراهم کند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام «رجب خاصی»، امام روستای شریف‌آباد از توابع شهرستان ابهر استان زنجان، چهار سالی می‌شود که امام جماعت مسجد صاحب‌الزمان(عج) را بر عهده دارد و از سال ۹۳ به تبلیغ و خدمت‌رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم می‌پردازد.
این روحانی فعال از سال‌ها قبل در زمینه احیای زکات فعالیت داشته و برای رونق زکات به روستاهای اطراف ابهر می‌رود و از طریق کمیته امداد نیز پیگیری مستمر دارد. با پیگیری های وی در عرصه احیای زکات، امسال تاکنون بیش از ۱۲۰ میلیون زکات جمع‌آوری‌شده است.

جمع‌آوری زکات برکات فراوانی داشته و باعث گره‌گشایی از نیازمندان شده است و درآمدهای زکات در مصارف مختلف هزینه می‌شود. چنان که پنج نفر از دختران دم بختی که نیاز به جهیزیه داشتند از محل مصارف زکات و کمک‌های خیرین راهی خانه بخت شدند. علاوه بر این، رسیدگی به ایتام و رفع مشکلات آن‌ها بخش دیگری از ثمرات احیای زکات توسط این امام روستا است.

برنامه‌های حجت‌الاسلام خاصی تنها در زکات و امور اجتماعی خلاصه نمی‌شود؛ وی علاوه بر این، به برگزاری حلقات صالحین و آموزش مداحی در سطح شهرستان می پردازد. همچنین برگزاری برنامه های ورزشی و کلاس قرآن برای بیش از ۶۰ دانش‌آموز از دیگر برنامه های او در مسجد صاحب‌الزمان(عج) است. با تلاش های وی هیئتی برای نوجوانان فعال شده که به‌صورت هفتگی به اجرای برنامه می پردازد.
با مطالبه گری حجت‌الاسلام خاصی، کمک خیرین و شهرداری، آسفالت کشی دو خیابان در این محله انجام‌شده و از طریق مرکز خیریه مسجد به نیازهای خانواده های بی بضاعت رسیدگی می‌شود.
امام روستای شریف‌آباد با یاری مردم در ایام کرونا نزدیک به ۳۰ مرحله بسته‌های معیشتی شامل روغن و برنج و اقلام دیگر را بین ۱۱۰ خانواده نیازمند توزیع کرده است.
گفتنی است، میانجیگری حجت الاسلام خاصی در پرونده‌های طلاق زمینه ساز آشتی بسیاری از زوجین شده است. همچنین در پیشگیری و کنترل آسیب‌های اجتماعی به‌خصوص در اقشار نوجوانان و دانش آموزان فعالیت دارد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!