حجت الاسلام حاج علی اکبری مطرح کرد؛

تبیین هنرمندانه ویژگی‌های مسجد طراز انقلاب در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز

تبیین هنرمندانه ویژگی‌های مسجد طراز انقلاب در نمایشگاه مسجد جامعه پرداز
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۳ شهریور ۱۴۰۱

رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور گفت: تلاش مستمر و حساب‌ شده‌ای برای تبیین هنرمندانه ویژگی های مسجد طراز انقلاب در این نمایشگاه صورت گرفته است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام والمسلمین محمدجواد حاج علی اکبری، رییس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور، در نشست علمی و نظریه پردازی مسجد جامعه پرداز، اظهار کرد: تلاش مستمر و حساب‌ شده‌ای برای تبیین هنرمندانه ویژگی های مسجد طراز انقلاب در این نمایشگاه صورت گرفته است.
وی با اشاره به اینکه خداوند نقشه راه‌ها به روشنی برای ما در قرآن کریم بیان کرده است، مطرح کرد: مسجد و مومنی که پرورش یافته مسجد است دو عنصر اصلی تحقق تمدن نوین اسلامی است.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با بیان اینکه خداوند خریدار خروجی چنین مسجدی است، عنوان کرد: خروجی مسجد تراز اسلامی ۹ ویژگی دارد که ۶ ویژگی آن ناظر به آفاق شخصیت مومن و زیرساخت‌ها بوده و ۳ ویژگی ناظر به کنشگری انسان است.
وی با اشاره به اینکه نباید از نقش اصلی و برجسته مسجد که نقش تربیتی آن است غافل شویم، خاطرنشان کرد: اگر از تربیت در مسجد غفلت کنیم در آینده شاهد بروز کنشگرانی خواهیم بود که خود مسجد آن‌ها را نمی‌پذیرد.
حجت الاسلام و المسلمین حاج علی اکبری با بیان اینکه باید نقش تربیتی در مسجد جامعه پرداز تقویت شود، تصریح کرد: باید از ظرفیت احادیث و آیات قرآن کریم نیز بهره‌مند شویم.
وی ادامه داد: مسئله امروز ما موضوع امام جماعت است و حوزه علمیه باید کم‌کاری گذشته خود در راستای تربیت امام جماعت شایسته را با جدیت و سرعت مضاعف جبران کند.
رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور با اشاره به اینکه امروز نیازمند ۴۰ هزار امام جماعت متخصص در کشور هستیم، یادآور شد: برای عمران و آبادانی مسجد راهی جز امام جماعت متخصص نداریم درنتیجه حوزه علمیه باید با قدرت پای کار بیاید.

در دیگر رسانه ها ببینید:

منار

خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!