مسجدی که ۴۰ سال پایگاه اشاعه محبت امام زمان(عج) توسط آیت‌الله ناصری بود

مسجدی که ۴۰ سال پایگاه اشاعه محبت امام زمان(عج) توسط آیت‌الله ناصری بود
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۵ شهریور ۱۴۰۱

آیت‌الله ناصری استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج) سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به اشاعه محبت آقا بقیه‌الله الاعظم(ع) مشغول بود و این مسجد را پایگاهی برای تربیت نفوس مستعد نموده بود.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، آیت‌الله ناصری، استاد برجسته اخلاق و حوزه علمیه اصفهان به دلیل بیماری و کهولت سن امروز (جمعه، چهارم شهریور ماه) دعوت حق را لبیک گفت و به ملکوت اعلا پیوست. به این منظور مروری داریم بر برکات حضور ایشان در مسجد کمرزین اصفهان.

آیت الله حاج شیخ محمد ناصری دولت آبادی، در سال ۱۳۰۹ ‌هجری شمسی، در دولت‌آباد برخوار واقع در ۱۰ کیلومتری شهر اصفهان، در خانواده‌ای که سهمی بسزا از زهد و تقوا و دانش دینی تحصیل کرده بود؛ به دنیا آمد.

پدر این بزرگوار حاج شیخ محمد باقر ناصری که از عالمان وارسته بود، برای ادامه تحصیل به شهر مقدس نجف اشرف می‌رود. آیت الله ناصری در آن زمان ۱۴ ساله و دروس مقدمات حوزه را فرا گرفته بود، پس از دو سال اقامت، مادر ایشان فوت کرد و در جوار مولایش امیرالمؤمنین(ع) دفن شد.

یک سال پس از فوت مادر، پدر به همراه خانواده به ایران باز می‌گردد و فرزند خود را برای تحصیل در نجف باقی گذاشته و وی را به امیر المؤمنین(ع) می‌سپارد.

حضرت آیت الله ناصری پس از سال ها تحصیل به امر استاد خود، مرحوم آیت الله کشمیری به ایران بازگشت و در دولت‌آباد و اصفهان به تربیت نفوس مستعد، تدریس فقه و اصول و تفسیر و اقامه جماعت و پاسخ گویی نیازهای گوناگون مردم پرداخت.

وی از سال ۱۳۵۹، امام جماعت مسجد کَمَرزَرّین اصفهان بوده است و مجالس سخنرانی در این مسجد برگزار می‌کرد. برخی از سخنرانی‌های وی در چهار عنوان کتاب با موضوع مهدویت و نهج البلاغه به چاپ رسیده است. نماز جماعت و مجالس ‏وعظ ایشان که در مسجد کمرزرّین اصفهان برپا می شد، در میان عاشقان ‏اهل‏ بیت(ع) و طالبان معرفت الله از شهرتی بسزا برخوردار بوده است.

آیت الله محمدعلی ناصری مجتهد، استاد اخلاق، عاشق و شیفته امام زمان(عج)، حوزه علمیه حضرت ولی عصر(عج) و تعدادی از مراکز دینی – فرهنگی تحت اشراف ایشان بود. وی سالیان متمادی در مسجد کمرزرین اصفهان به اشاعه محبت آقا بقیه الله الاعظم(ع) اشتغال داشت.

هر سال در ماه مبارک رمضان بعد از اقامه نماز ظهر و عصر درس اخلاق حضرت آیت الله ناصری در مسجد کمرزرین با حضور گسترده مردم مومن برگزار می شد.

مسجد کمر زرین (مسجد) در اصفهان و خیابان کمر زرین واقع شده است و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مراکز مهمی مانند میدان عتیق امام علی (سبزه میدان)، حمام شاه علی و همچنین مقبره علامه مجلسی (ره) قرار دارد.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!