راه اندازی ۲۵ کارگاه خیاطی با همت امام محله و ظرفیت های محلی

راه اندازی ۲۵ کارگاه خیاطی با همت امام محله و ظرفیت های محلی
مجتبی عظیمی
0
۰۸ شهریور ۱۴۰۱

تعداد ۲۵ کارگاه خیاطی با همت امام محله و ظرفیت های محلی در ملایر راه اندازی شد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام ابراهیم مؤمنی فر، امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد قمر بنی‌هاشم محله شهید زرینی شهرستان ملایر از توابع استان همدان است. ۶ ماهی می‌شود که در این محله مستقرشده و قبل از این در محله اسلام‌شهر آق گل به مدت یک سال برای گره‌گشایی از مردم تلاش می‌کرد.

با همت این امام جهادی در محله اسلام‌شهر فعالیت‌های زیادی صورت‌گرفته است که خود در این باره به گفت: با توجه‌به فرموده رهبر انقلاب که جنگ اقتصادی را مطرح کردند، با برگزاری جلسه با جوانان نیازسنجی‌ها و ظرفیت سنجی‌های محله انجام شد و پس از شناسایی ظرفیت‌ها، منطقه‌ای که بدون استفاده و محلی برای تجمع معتادین متجاهر شده بود، با پیگیری‌ها از شهرداری تحویل گرفتیم و با جذب سرمایه و کمک بنیاد برکت و خود جوانان یک قالی‌شویی که موردنیاز محله هم بود راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با راه‌اندازی قالی‌شویی در این محله علاوه بر اینکه مشکلی از اهل محل حل شد؛ چراکه مردم مجبور بودند تا از قالی‌شویی‌های شهرهای دیگر استفاده کنند، چهار نفر نیز شاغل شدند و برای افتتاح آن بیش از ۲۰۰ میلیون با کمک‌های اهالی و خیرین هزینه شد.

رونق بخشی به کارگاه‌های خیاطی در محله اسلامشهر بخش دیگری از فعالیت‌های حجت‌الاسلام مؤمنی فر در زمینه اشتغال‌زایی است؛ وی در این زمینه عنوان کرد: ۱۹۰ کارگاه خیاطی در منطقه بود و ما هم با پیگیری توانستیم ۲۵ کارگاه دیگر ایجاد کنیم و اشتغال‌زایی برای بانوان شکل گرفت و در هر کارگاه حداقل سه نفر مشغول به کار شدند.

امام پایگاه فرهنگی اجتماعی مسجد قمر بنی‌هاشم محله شهید زرینی ملایر با بیان اینکه ادامه داد: با کمک‌گرفتن از خود مردم تعدادی چرخ‌خیاطی خریدیم و تعدادی که نیاز به تعویض داشتند عوض شد و از موارد مازاد نیز بهره گرفتیم و در این راه از مسئولین نیز ما را یاری کردند.

حجت‌الاسلام مؤمنی فر یادآور شد: اشتغال‌زایی برای ۱۱ خانواده در زمینه قالی‌بافی با همکاری تولیدکنندگانی از شهرستان همدان صورت گرفت و تعدادی از خانواده نیز در این زمینه به درآمدزایی رسیدند.

وی برای مقابله با آسیب‌های اجتماعی اقدام به برگزاری کلاس‌های پیشگیری از آسیب‌های با موضوع سبک زندگی می‌کند و با دعوت از اساتید این برنامه‌ها برگزار می‌شود.

ایجاد فضای بازی برای بچه‌ها و شهربازی مسقف بخش دیگری از فعالیت‌های این امام محله است و علاوه بر این او با حضور در مدارس به تبلیغ و فعالیت فرهنگی در مدارس می‌پردازد.

حجت‌الاسلام مؤمنی فر در زمینه کمک‌های معیشتی نیز با ایجاد کارگروه معیشتی توانسته است در یک سال بیش از ۱۰۰ میلیون تومان از خود مردم جمع‌آوری کرده و بین نیازمندان توزیع کند و به گفته وی برای این کار صندوق‌های کمک‌های مردمی را فعال کردیم و مردم یاریگر ما در حمایت از نیازمندان شدند.

در دیگر رسانه ها ببینید:

خبرگزاری مهر

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!