راهیار بنیاد هدایت در استان زنجان:

مساجد، محور حل مسائل و مشکلات محله باشد

مساجد، محور حل مسائل و مشکلات محله باشد
مجتبی عظیمی
0
۱۰ شهریور ۱۴۰۱

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید مسجد، محور حل مسائل محله باشد، گفت: از مهمترین مسائل هر محله مسائل حوزه خانواده می باشد که بانوان موثرترین نقش را در حل مسائل حوزه خانواده را دارند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام شجاعی راهیار بنیاد هدایت در استان زنجان در نشست بانوان فعال و کنشگر عرصه اجتماعی و شریکه الامام‌های شهرستان خدابنده که در اداره تبلیغات اسلامی خدابنده برگزار شد، به تشریح مهرواره بانور پرداخت و گفت: بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در جهت حل مسائل خانواده های محله توسط بانوان مسجدی و فعالان فرهنگی جهت ایجاد نشاط در محله و هویت بخشی به بانوان مسجدی اقدام به برگزاری مهرواره بانور نموده است .

حجت الاسلام شجاعی با اشاره به اینکه در جامعه اسلامی باید مسجد، محور حل مسائل محله باشد، گفت: از مهمترین مسائل هر محله مسائل حوزه خانواده می باشد که بانوان موثر ترین نقش را در حل مسائل حوزه خانواده را دارند.

وی با تاکید بر اینکه بانوان در جامعه نقش بی جایگزین دارند، تصریح کرد: دراهمیت نقش زنان در جامعه اسلامی مقام معظم رهبری فرمودند: که اگر زنان نبودند چنین اثربخشی در کار نبود؛ در صدر اسلام هر زمان عرصه بر امام مناسب نبود زنانی همچون حضرت زهرا و حضرت زینب سلام الله علیهما نقش آفرینی کردند.

در ادامه رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری اباعبدالله الحسین(ع)، در سخنانی به اهمیت و نقش زنان در احیای فطرت پاک انسانها پرداخت و گفت: در فضای دینی حاکم بر جامعه که مصادیقش را می توان در ایام دهه ولایت عید غدیر یا در سرود سلام فرمانده، عزادارای ماه محرم، اربعین و مشاهده کرد، کوتاهی کردن و بهانه آوردن عذر موجهی نخواهد بود.

حجت الاسلام خدابنده لو ادامه داد: نقش اصلی بانوان، ولایت اجتماعی آنها در جامعه است یعنی ایجاد ارتباط و انسجام بین نسل‌ها، بین حکومت و مردم، بین مردم و حاکم، بین علم و معرفت جامعه.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان خدابنده در ادامه افزود : دوگانه حجاب اجباری و اختیاری برای غافل کردن زنان از نقش ولایت اجتماعی‌شان هست و اسیر بازی های رسانه ای کردن است و بانوان محترم باید مواظبت کرده و نقش خودشان را فراموش نکنند.

خدابنده لو در پایان به نمونه هایی از بانوان و مادرانی از شهدا که برای حفظ دین حتی فرزندان خود را فدا کرده اند اشاره کرد و گفت: در این راه حجت بر همگان تمام است و باید در وظایف خود کوتاهی نکنیم.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!