با همت امام روستا رقم خورد؛

حل اختلافی که ۳۵ سال تداوم داشت

حل اختلافی که ۳۵ سال تداوم داشت
مجتبی عظیمی
0
۱۹ شهریور ۱۴۰۱

حجت الاسلام کیانی با پیگیری و جدیت و همراهی مسئولان محلی و ریش سفیدان اختلافی که بیش از ۳۵ سال ادامه داشت را به صلح و آشتی مبدل کرد.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام رضا کیانی امام جماعت مسجد صاحب الزمان (ع) روستای مهین آباد از توابع شهرستان نهاوند است.
مسئول گروه جهادی شهید کرم رضا چگینی چند سالی می‌شود که در این روستا به فعالیت های فرهنگی و اجتماعی مشغول است و با همراهی گروه جهادی و مردم به خدمت رسانی در این روستا می پردازد.
حجت الاسلام کیانی با کمک خیرین و اعضای بسیج و گروه جهادی در این سال ها در تعمیرات ساختمان امامزاده و مسجد مشارکت داشته‌ و چند مورد تعمیر خانه و ساخت سرویس بهداشتی برای نیازمندان نیز توسط آن ها انجام شده است.
بیش از ۱۲۰ خانواده نیازمند تحت پوشش مرکز نیکوکاری امام رضا (ع) مسجد قرار دارند و حجت الاسلام کیانی با کمک خیرین و حمایت نهادهای دولتی از آن ها حمایت می کند و در ایام کرونا نیز تعداد زیادی بسته های معیشتی بین محرومین و آسیب دیدگان از کرونا توزیع کرده است.
او همچنین در قالب طرح ۳۱۳ کلاس های آموزشی و برنامه فرهنگی همراه با سرکشی از ۵ خانواده تحت پوشش دارد و پیگیر امور همه افراد تحت پوشش است.
امام روستای مهین آباد در این سال‌ها برای ۲۵ نفر اشتغال‌زایی کرده است؛ از معرفی به کارگاه‌ها و کارخانه‌ها، همچنین سه نفر با دریافت وام با تولید محصولات خانگی و تأسیس مغازه به اشتغال رسیده‌اند.
حجت‌الاسلام کیانی برای رونق اشتغال‌زایی به دنبال آن است تا کارگاهی تعطیل را که متعلق به شرکت نفت بوده برای ایجاد کارگاه خیاطی و قالیبافی تحویل بگیرد. با این کار زمینه اشتغال زایی تعداد زیادی از نیازمندان فراهم می شود.
او در راستای کاهش آسیب اجتماعی اعتیاد تعدادی از معتادین را به کمپ های ترک اعتیاد معرفی کرده است و حمایت از خانواده های آنها نیز توسط این امام روستا انجام شده است.
برگزاری کلاس های سبک زندگی برای پیشگیری از طلاق بخش دیگری از فعالیت‌های اوست و با همت و پیگیری او، دعوایی ۳۵ ساله نیز به صلح و آشتی منجر شده است. او با پیدا کردن سرچشمه اختلافات و با پادرمیانی افراد ریش سفید و مسئولان محلی توانست این اختلاف چندین و چند ساله را به صلح بدل کند.
او برای جوانان و نوجوانان نیز چند روز از هفته برنامه دارد و با برگزاری کلاس های آموزشی در طول هفته و برگزاری حلقات صالحین برای ارتقای فرهنگی نوجوانان و جوانان تلاش می کند.

 

 

 

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!