مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم:

شبکه امامت مساجد قم بازسازی می شود

شبکه امامت مساجد قم بازسازی می شود
مجتبی عظیمی
0
۱۷ شهریور ۱۴۰۱

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم بازسازی شبکه امامت مسجد در حوزه راهبری اراده‌ها را از رویکردهای جدید این اداره کل برشمرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در هر یک از محلات قم، حداقل یک مسجد تراز ناظر به نقش‌آفرینی در حوزه الگوی حکمرانی مردمی و اصلاح سبک زندگی داشته باشیم.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام شعبان زاده در دیدار با آیت الله اعرافی، مدیر حوزه های علمیه کشور، ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های سازمان تبلیغات اسلامی استان قم، کیفی بخشی نیروها، نوسازی و آزادسازی و بهینه‌سازی استفاده از زیرساخت‌های موجود برای بهره‌مندی حداکثری را ازجمله اقدامات این اداره کل توصیف کرد و ابراز داشت: قیام اراده‌ها از طریق جهاد تبیین، راهبری اراده‌ها از طریق احیای مسجد جامعه پرداز و تقویت اراده‌ها از طریق اصلاح سبک زندگی از مهم‌ترین رویکردهای سازمان تبلیغات استان قم است.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قم در ادامه ضمن تشریح فرازهایی از فعالیت‌های صورت گرفته در سه حوزه راهبردی، با تأکید بر این‌که آن‌گونه که باید هنوز جهاد تبیین به مسئله مؤمنین تبدیل نشده است، خاطرنشان کرد: در کنار دانش‌افزایی کنشگران در حوزه جهاد تبیین برنامه‌های عملیاتی برای پایگاه و مخاطبان در اختیار کنشگران نیز طراحی‌شده است.

وی ضمن اشاره به تدوین الگوی حکمرانی مردمی برای راهبری اراده‌ها در مسیر تحقق امر ولی و گفتمان سازی نقش‌آفرینی اجتماعی روحانیون، به نقش امام در جامعه پردازی و احیای مسجد تراز انقلاب اشاره کرد و اذعان داشت: در مسجد تراز جامعه پرداز ضمن فعال‌سازی حضور جوانان و رونق بخشی به برنامه‌های معرفتی، تمام ظرفیت‌ها در مسیر نشر گفتمان اسلام ناب قرار می‌گیرد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قم بازسازی شبکه امامت مسجد در حوزه راهبری اراده‌ها را از رویکردهای جدید این اداره کل برشمرد و یادآور شد: امیدواریم بتوانیم در هر یک از محلات قم، حداقل یک مسجد تراز ناظر به نقش‌آفرینی در حوزه الگوی حکمرانی مردمی و اصلاح سبک زندگی داشته باشیم.

شبکه امامت مساجد قم بازسازی می شود

وی «احیای نهاد مسجد»، «بازسازی شبکه مساجد»، «احیای معین الامام» و «تقویت شریکه الامام و فعال‌سازی ظرفیت همسر امام مسجد» را ازجمله طرح‌های پیش روز سازمان تبلیغات توصیف کرد و یادآور شد: با همکاری آموزش‌وپرورش، در حوزه تقویت اراده‌ها از طریق اصلاح سبک زندگی، برنامه‌های خوبی در مدارس برگزارشده است.

حجت‌الاسلام شعبان‌زاده گزارشی از طرح‌های راهبردی مشترک سازمان تبلیغات و آموزش‌وپرورش برای احیای زیست عفیفانه نیز اشاره کرد و اذعان داشت: احیای سبک زندگی و الگو پردازی سیره شهدا در میان جوانان ازجمله طرح‌هایی است که در کنار تشکیل هسته‌های زیارتی در مدارس و باهدف زیارت بامعرفت و تمرکز بر خانواده‌ها دنبال می‌شود.

توجه به پیوست فرهنگی مهاجرین از دیگر موضوعات حجت‌الاسلام‌ شعبان زاده بود که ضمن تأکید بر اهمیت بهره‌گیری از ظرفیت هیئات مذهبی برای شبکه‌سازی معرفتی بر تأسیس مجمع هماهنگی تشکل‌های مردمی انقلابی مهاجرین استان قم تأکید شد.

مدیرکل سازمان تبلیغات استان قم به موضوع بانوان و برنامه‌های پیرامونی آن اشاره کرد و ابراز داشت: شناسایی و ساماندهی کنشگران فعال بانوانی استان، ازجمله رویکردهایی است که در قالب تشکیل راهیار بانوان مناطق با تمرکز بر مدارس دانش‌آموزی دختران دنبال می‌شود.

وی ترسیم ارتباط درست میان نهادهای فرهنگی استان قم را از دیگر رویکردهای نوین سازمان تبلیغات برشمرد و اذعان داشت: با تقویت تعاملات نهادها، مسئولان فرهنگی با شناخت درست از صحنه میدان و کنشگران، فعالیت هدفمند و مکملی را برای پیاده‌سازی راهبردهای فرهنگی دنبال خواهند کرد.

بررسی موضوع روحانیون مستقر و تشکیل کمیته مشترک حوزه و سازمان تبلیغات از دیگر مباحث و پیشنهادهای حجت‌الاسلام‌ شعبان زاده بود.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری مهر
خبرگزاری حوزه

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!