مجاهدت‌هایی که منجر به آبادانی روستای محروم شد

مجاهدت‌هایی که منجر به آبادانی روستای محروم شد
حسین فلاح مراد
0
۱۹ شهریور ۱۴۰۱

حجت الاسلام بهروزی با پای کار آوردن طلاب و مردم عادی توانسته ظرفیت عظیمی را برای پیگیری امور نیازمندان ایجاد کند. او اهتمام بسیاری به انجام کارهای فرهنگی دارد و اشتغالزایی برای بانوان سرپرست خانوار، یکی دیگر از اقدامات ارزشمند این روحانی تلاشگر می‌باشد.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت،
 حجت الاسلام مهدی بهروزی متولد سال ۱۳۵۶ و امام مسجد جامع و مسجد صاحب الزمان(عج) روستای محمدآباد رشتخوار است که پس از ۴ سال و نیم فعالیت در شهرستان سنگان به تازگی به این روستا منتقل شده و در آن مشغول به فعالیت است، روستایی که حدود ۵ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد و یکی از مناطق هدف بنیاد علوی برای عمران و آبادانی است.
او در زمینه‌های مختلفی اعم از درمان، کمک مؤمنانه، مشاوره خانواده و تهیه جهیزیه برای زوجین کم برخوردار و به ویژه بچه‌های ایتام فعالیت دارد.

تشکیل گروه جهادی طلاب
این روحانی پرتلاش همچنین با ایجاد گروه جهادی طلاب و تشکیل پایگاه بسیج در این منطقه سعی کرده علاوه بر مردم عادی، طلبه‌ها را نیز پای کار آورد تا با تلفیق این دو ظرفیت و تشکیل یک ظرفیت عظیم به دیوار کشی، ساخت و ساز سرویس بهداشتی و حمام برای افراد تحت پوشش بهزیستی و کمیته امداد بپردازند.

اشتغالزایی برای ۱۰ بانوی سرپرست خانوار
فعالیت‌های خالصانه حجت الاسلام بهروزی به همین موارد خلاصه نمی‌شود، بلکه او با اشتغالزایی برای بانوان در زمینه دستمال بافی و قالی بافی توانسته برای ۱۰ سرپرست خانوار به صورت مستقیم و برای تعدادی نیز به صورت غیر مستقیم اشتغال ایجاد نماید.
وی نسبت به کارهای فرهنگی نیز دغدغه‌مند است و در مدارس فعالیت‌های فرهنگی مختلفی در زمینه حجاب، برگزاری جشن تکلیف و… انجام می‌دهد.

تشکیل چندین تیم ورزشی
این روحانی پویا همچنین به ایجاد سالن ورزشی و تشکیل چند تیم ورزشی در این منطقه اقدام کرده که این تیم‌ها از مقام آوران در سطح استان نیز می‌باشند.

برپایی موکب در کاظمین عراق

ساخت مدرسه سه کلاسه، برگزاری کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برای بانوان، افتتاح خانه هلال و برگزاری دوره‌های آموزشی، برگزاری دوره‌های فرزندآوری با حضور حاج آقا وافی و برپایی موکب در ایام اربعین در شهر کاظمین عراق از دیگر اقدامات او می‌باشد.

همسر این روحانی پرتلاش نیز از بانوان فعالی است که به برگزاری کلاس‌های مشاوره تغذیه و طب سنتی برای اهالی اقدام کرده است.

حجت الاسلام بهروزی اکنون انجام اقدامات فرهنگی در این روستا را در اولویت امور خود قرار داده و در این خصوص می‌گوید: اهالی این روستا از سطح سواد پایینی برخوردار هستند و به همین دلیل برنامه من این است که در زمینه فرهنگ به صورت گسترده‌تر کار کنم، چراکه معتقدم تا زمانی‌که فرهنگ منطقه‌ای ارتقاء پیدا نکند، سایر امور آن نیز سامان نخواهد گرفت.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!