امام پایگاه فرهنگی اجتماعی در شهرستان اسدآباد خبر داد؛

برپایی دو موکب در ایران و عراق به همت اهالی اسدآباد همدان

برپایی دو موکب در ایران و عراق به همت اهالی اسدآباد همدان
مجتبی عظیمی
0
۳۰ شهریور ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام خسروی امام پایگاه اجتماعی شهرستان اسدآباد است که توانسته علاوه بر حل معضلات شهرستان با کمک های مردمی دو موکب در شهرستان با هدف پذیرایی از زائران اباعبدالله الحسین و یک موکب در کشور عراق برپا کند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام هادی خسروی امام پایگاه فرهنگی شهرستان اسدآباد استان همدان است او که متولد سال ۷۱ است توانسته اقدامات خوبی در حاشیه شهرستان اسدآباد داشته باشد.

از بدو ورود به شهرستان ۲۵ آسیب از آسیب های شهرستان را شناسایی کرده و توانسته با محوریت مسجد و کمک مردم برای حل آن ها گام‌هایی بردارد.
یکی از آسیب های شهرستان معضل اعتیاد بود و در سه گام پیشگیری، درمان و صیانت اقدامات خوبی را انجام داده است.

با توجه به اینکه این منطقه از مناطق محروم و کم برخوردار شهرستان است او کارگروه جهادی خیّر را ایجاد کرده و در عرصه های مختلف به مردم خدمت رسانی کرده است، این مجموعه به ۳ گروه تقسیم شده اند که یکی از آن ها گروهی مختص بانوان بود.

همراهی شریکه الامام با این امام تلاشگر و ایجاد گروه جهادی مختص بانوان از عوامل موفقیت این روحانی تلاشگر است.

بیشتر بخوانید: امام محله‌ای که ناجی یکصد معتاد شد

حجت ‌الاسلام خسروی با ایجاد شورای فرهنگی محلات با هدف مطالبه گری توانسته مردم را پای کار بیاورد و از آن ها برای حل مشکلات محله کمک بگیرد.
این اقدامات منجر به ایجاد کارگروه‌های متنوع از قبیل کارگروه ایثارگران، کارگروه رسانه و تولید محتوا، کارگروه مهارت‌های شغلی و کارآفرینی برای خانواده‌های ضعیف و کارگروه فرهنگی و تفریحی شد.

این امام دغدغه مند توانسته با تلاش بسیار ۱۱۰ نفر از معتادین را در امر ترک اعتیاد یاری کند که در یک سال ۷ نفر از معتادین موفق به ترک شده اند.
وی می‌گوید: بعد از ترک اعتیاد ارتباط با آن‌ها را حفظ کرده و سعی در توانمندی آن ها داشته ام که از برکات کار می‌توان به ایجاد مجموعه فعال فرهنگی، اجتماعی با زیر مجموعه ۴۰۰ خانوار اشاره کرد.

تأمین دارویی و هزینه درمان خانواده های نیازمند، ساخت و ساز منازل مسکونی، توزیع بیش از ۳ هزار بسته معیشتی و خرید ۲ باب واحد مسکونی برای نیازمندان از دیگر فعالیت های او است.

او توانسته با بیان آثار و برکات وقف در همین محله محروم دو خانواده را ترغیب به وقف منزل مسکونی خود کند.

این روحانی پرتلاش طرح بخشش اجاره بهای نیازمندان در ایام شیوع کرونا را با پویش «از من برای من…» در محله اجرا کرده، به طوری‌که با هماهنگی با صاحبان املاک، افراد آسیب پذیر از پرداخت اجاره بها معاف شدند.

با توجه به فرا رسیدن ایام اربعین سید و سالار شهیدان و افتخار میزبانی و حضور زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام از این شهرستان حجت‌الاسلام خسروی با کمک مردم و خیرین توانسته دو موکب را راه اندازی کند، یک موکب در عمود ۱۴۰۰ شهر کربلا در کشور عراق و موکبی دیگر در پارک ملت شهرستان که در مسیر رفت و برگشت پذیرای زائران اباعبدالله الحسین علیه السلام خواهد بود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!