با همت امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی صورت گرفت؛

آژانسی که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث امنیت محله شد

آژانسی که علاوه بر ایجاد اشتغال باعث امنیت محله شد
مجتبی عظیمی
0
۰۵ مهر ۱۴۰۱

حجت الاسلام مرادی اشتغالزایی را در کنار کارهای فرهنگی در اولویت قرار داده و با تأسیس قالیبافی و آژانس، علاوه بر اشتغالزایی در حل مشکل رفت و آمد مردم و امنیت بخشی به محله نیز تأثیرگذار بوده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام علیرضا مرادی امام پایگاه فرهنگی اجتماعی محله مسکن مهر و منبع آب شهرستان الیگودرز است.
نزدیک ۲۰ سالی می شود که سربازی امام زمان را انتخاب کرده و از همان سال های اولیه در فضای تبلیغی حضور دارد.
حجت الاسلام مردادی از سال ۹۶ در این منطقه حاشیه شهر به فعالیت تبلیغی مشغول است و به خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم این دو محله می پردازد، و سه سال است که امام پایگاه فرهنگی اجتماعی شده است، هرچند فعالیت ها بیشتر در محله مسکن مهر که جمعیت بیشتری دارد، متمرکز است.


محله مسکن مهر بالغ بر شش هزار نفر جمعیت دارد و مسجد النبی تنها مسجد این محله نیمه کاره بود که با پیگیری و تلاش حجت الاسلام مرادی و مردم به محله پیشرفت آن به ۹۰ درصد رسیده و به زودی تکمیل می شود.
مسجد تنها مکان فرهنگی و محلی برای برگزاری مراسمات در این محل است و با تکمیل آن بستر فعالیت های فرهنگی و اجتماعی در این محله فراهم تر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: از درمان معتادان تا راه اندازی آژانس مسکن برای کم درآمد‌ها

حجت الاسلام مرادی کارهای فرهنگی به خصوص برای قشرهای جوان و نوجوان را اولویت خود می داند و با برگزاری اردوهای زیارتی قم و جمکران در چند مرتبه و شرکت در زیارت اربعین به همراه جوانان و اهالی محل سعی دارد تا در رونق فرهنگی محله تأثیر گذار باشد.


از دغدغه‌های او ایجاد اشتغال برای افراد بیکار محله است و با همت این امام پایگاه فرهنگی و اجتماعی با تأسیس قالی بافی ۱۵ نفر از بانوان مشغول به کار و درآمدزایی شده‌اند.
همچنین در اقدامی دیگر با تاسیس آژانس مسافربری در این محله ۱۵ نفر دیگر نیز به اشتغالزایی رسیده‌اند.
برکات تأسیس آژانس تنها در اشتغال‌زایی نبوده و علاوه بر حل مشکل رفت و آمد مردم به خاطر عدم وجود تاکسیرانی در این محله حاشیه شهر باعث امنیت بخشی به مسجد و محله نیز شده است؛ چرا که فعالیت آژانس به صورت شبانه روزی در امنیت بخشی به محل تأثیر بسزایی دارد.
حجت الاسلام مرادی در اقدامی دیگر با هماهنگی با تعدادی کارفرما، ده نفر از افراد بیکار را برای اشتغال زایی معرفی کرده است.
اینها تنها اقدامات حجت الاسلام مرادی در زمینه اشتغالزایی نیست و با رایزنی با مسئولین فنی و حرفه ای برادران و خواهران، کلاس های آموزشی همراه با اعطای مدرک تشکیل شده و نزدیک به ۲۰ نفر در این کلاس ها آموزش دیده اند که می‌توانند با دریافت وام های اشتغال زایی و درآمدزایی برسند.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!