رونق دوباره کشاورزی با همراهی مردم و مسئولان و پیگیری امام محله

رونق دوباره کشاورزی با همراهی مردم و مسئولان و پیگیری امام محله
رضا رفیعی‌مهر
0
۰۴ مهر ۱۴۰۱

در حالی که لایروبی نشدن نهرهای روستای قره خان بیگلو بسیاری از زمین های کشاورزی این روستا تبدیل به زمین دیم کرده بود حاج آقای رحیمی با همراه کردن مردم و مسئولان زمینه ساز رفع این مشکل شد و حالا با بازگشت آب به زمین های کشاورزی محصولات رشد چند برابری پیدا کرده اند.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، در حاشیه جاده پارس آباد به مشکین شهر روستایی خودنمایی می کند با نام قره خان بیگلو، که از نام آذری زبان مردمانش پیداست.
قره خان بیگلو بیش از هزار نفر جمعیت دارد و از مناطق هدف بنیاد علوی است. حجت الاسلام سینا رحیمی هم سه سال است امامت این روستا را به عهده دارد و تلاش خود را در خدمت به اهل این روستا متمرکز کرده است. او امامت مسجد جامع روستا را به عهده دارد و برنامه های مختلف فرهنگی در آن برقرار است.
با پیگیری های این امام روستا و همراهی مردم و خیرین و نهادهای ذیربط کارهای خوبی در بخش ساخت و ساز برای خانواده های بی بضاعت رقم خورده است.
به گفته حاج آقای رحیمی تاکنون ۷ واحد مسکونی، ۶ چشمه سرویس بهداشتی و ۶ حمام برای خانواده های نیازمند ساخته شده است.
این امام روستا در خصوص بازسازی مسجد می گوید: مسجد تعمیر شده ولی با توجه به اینکه مشکل برطرف نشده است بنا داریم تا مسجد را تخریب و از نو بسازیم. به همین منظور اقدام به جمع آوری کمک کرده ایم و تا کنون ۱ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان توسط خیرین اهداء شده است. بخشی از هزینه ها با مصالح خود مسجد برطرف می شود و امیدواریم مردم نیز ما را در تأمین مابقی هزینه ها یاری کنند.
نهرهایی که آب را از رودخانه به زمین های کشاورزی می رساندند به دلیل لایروبی نشدن قادر به انتقال آب نبودند. همین سبب شده بود تا زمین های حاصلخیز منطقه که روزی به صورت آبی کشت می شدند تبدیل به زمین های دیم شوند. این موضوع سبب شد تا حاج آقای رحیمی مردم و مسئولان منطقه را پای کار بیاورد و در نتیجه این مشکل رفع شود. با رفع این مشکل حالا بازدهی زمین های کشاورزی چند برابر شده است.
این امام روستا مسئولیت یک مرکز نیکوکاری را هم به عهده دارد. این مرکز ۲ هزار و۱۰۰ نفر از اهالی این روستا و روستاهای اطراف را که از خانواده های بی بضاعت هستند تحت پوشش خود گرفته است. بیشتر کمک هایی که این مرکز ارائه می دهد از محل کمک های مردمی تأمین می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!