مسجدی که ۲۰ شب پذیرای زائران امام حسین است

مسجدی که ۲۰ شب پذیرای زائران امام حسین است
مجتبی عظیمی
0
۰۹ مهر ۱۴۰۱

مسجد سیدالشهدا(ع) نهاوند با همت امام جماعت و مردم محله هر ساله با برگزاری دو موکب به خدمت رسانی به زائران امام حسین(ع) می پردازند.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام ولی شعبانی امام محله مسجد سیدالشهدا علیه السلام شهرک شهید حیدری از توابع نهاوند استان همدان است. بیش از ۲۰ سال سابقه تبلیغی در بین مردم و مدارس در کارنامه حجت الاسلام شعبانی دیده می‌شود و نزدیک ۱۰ سالی می‌شود که در این محل و مسجد خدمت می کند.
او علاوه بر برگزاری نماز سه وعده و فعالیت های فرهنگی تبلیغی در مسجد و بسیج با تشکیل مرکز نیکوکاری برای رسیدگی به نیازمندان و صد خانوار تحت پوشش مسجد در شهرک اقدام کرده به صورت مناسبتی به آنها کمک می کند. با همت حجت الاسلام شعبانی برای درآمدزایی مسجد نیز ۳ مغازه ساخته شده است.
برگزاری برنامه های مناسبتی در عید غدیر و برنامه های پیاده روی در ایام اربعین بخشی از فعالیت‌های مسجد سیدالشهدا علیه السلام است که در کنار میزبانی از زائران امام حسین در اربعین در این مسجد انجام می شود.
حجت الاسلام شعبانی می‌گوید در ایام اربعین ۲۰ شب در مسجد اسکان داریم که حدود ۵۰۰ نفر هرشب اسکان داده می شوند و و سه وعده غذا بین زائران تقسیم می شود؛ همچنین موکب دیگری نیز به نام حضرت سیدالشهدا(ع) در ورودی شهر و کنار جاده داریم که برای زائرانی که قصد توقف در نهاوند ندارند خدمت رسانی می کنند.
هزینه های مورد نیاز موکب توسط خیرین و اهل مسجد و محله انجام می شود و یکی از ظرفیت های کمک به این موکب برنامه عزاداری بانوان است که در ماه محرم و صفر برگزار می شود و بانوان یکی از بانیان پذیرایی موکب اربعین هستند و در ایام میزبانی نیز خدمت می کنند.
هر ساله همچنین قلک هایی در بین خانواده‌ها تقسیم می‌شود و مردم تا اربعین سال بعد کمک های خود را در این قلک ها جمع آوری می کنند و سال قبل نیز با توزیع حدود ۴۰۰ قلک بین مردم بیش از ۲۵ میلیون تومان برای هزینه های اربعین جمع آوری شده بود و امسال نیز بین مردم و متدینین تقسیم خواهد شد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!