با همت امام روستا صورت گرفت؛

هیئتی که باعث کاهش اعتیاد شد

هیئتی که باعث کاهش اعتیاد شد
مجتبی عظیمی
0
۱۳ مهر ۱۴۰۱

حجت الاسلام مقصودی با برگزاری هیئت هفتگی فضایی را برای حضور جوانان فراهم کرده است که این جلسات تبدیل به بستری برای کاهش آسیب های اجتماعی نظیر اعتیاد شده است.
به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام عباس مقصودی خوش امام روستای هریان از توابع شهرستان رزن استان همدان است.
بیش از ۱۲ سال است به تبلیغ دین مبین اسلام می‌پردازد و ۵ سالی می‌شود که هریان را مقصد فعالیت های فرهنگی و اجتماعی خود قرار داده است.
امام جماعت مسجد امام حسن مجتبی (ع) هریان با همراهی هیئت امنای مسجد به سرکشی از بیماران و عیادت از آنها می پردازند؛ عمل نیکی که در ایام کرونا نیز با دلجویی از بیماران انجام می شد.
همچنین برای تعدادی از خانواده های نیازمند روستا بسته های معیشتی توزیع شده و برخی از نذرها نیز برای کمک به نیازمندان هدایت شده است.
دغدغه دینداری نوجوانانی که به سن تکلیف می رسند، باعث شده است تا حجت الاسلام مقصودی هرساله درس مرجع شناسی در مسجد و مدرسه برگزار کند و در روستاهای دیگر نیز برنامه داشته و از طریق دفاتر مراجع نیز اقدام به تهیه رساله و اهدا به مکلفین می کند.
برگزاری کلاس های اوقات فراغت نیز در تابستان ها با همت حجت الاسلام مقصودی خوش و همسرشان برای بیش از ۱۰۰ نفر از دختران و پسران صورت می گیرد و کلاس های قرآن و احکام و مباحث مرتبط با آن ها آموزش داده می شود.
هیئت هفتگی برای جوانان و نوجوانان ۲ شب در هفته برگزار می شود و این تبدیل به فرصتی برای جمع کردن جوانان و پیشگیری از آسیب اجتماعی نظیر اعتیاد شده است که منجر به پایین آمدن آمار اعتیاد شده است.
با تصمیم شورای فرهنگی روستا جوانانی که اقدام به ازدواج می کنند، سفر هوایی مشهد اهدا می شود و تعدادی از زوج های جوان به مشهد مشرف شده اند.
هزینه های بالای مجالس ترحیم باعث شده بود تا خانواده هایی که وسع مالی مناسبی نداشتند به سختی بیفتند و همین امر سبب شد تا حجت الاسلام مقصودی با همراهی مردم و هیئت امناء قدم در راه آسان تر شدن این مراسمات بردارند و ابتدا با تأسیس صندوقی به مراسمات کمک می شد و الا تنها مجلسی در مسجد با چای خرما برای ختم برگزار می شود.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!