یاداداشت؛

جهاد تبیین؛ کلید شکست هیمنه رسانه ای دشمن

جهاد تبیین؛ کلید شکست هیمنه رسانه ای دشمن
رضا رفیعی‌مهر
0
۱۶ مهر ۱۴۰۱

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان مدیرعامل بنیاد هدایت در یادداشتی به شکست هیمنه نظامی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی آمریکا در مقابل ایران اشاره و شکست هیمنه رسانه ای آن را مرهون جهاد تبیین دانست. متن یادداشت را در ذیل بخوانید:

باسمه تعالی

ایلان ماسک ثروتمندترین فرد جهان، اخیرا چند توییت زده و پیشنهاد کرده که روسیه و اوکراین صلح کنند و در مناطق مورد نزاع هم، تحت اشراف سازمان ملل رای گیری شود و اگر مردم موافق هستند به روسیه بپیوندند.

از زلنسکی تا خیل عظیم غربی ها به او تاختند.

اما چرا او که برای حمایت از اوکراین در این ماه‌ها خیلی هزینه کرده است چنین پیشنهادی می‌دهد؟

ایلان ماسک بخش بزرگی از ثروت خود را روی زیرساخت‌های اصلی حکمرانی مجازی مانند استارلینک و رمزارز و توییتر و… سرمایه گذاری کرده است

اما جنگ اوکراین یک نزاع ساده میان دو کشور نیست.

نظام سلطه مدت‌هاست که در تلاش است تا نظامات حکمرانی مورد نظر خودش را در جهان حکمفرما کند و با سیطره رسانه، فضای مجازی، سازمان ملل، سازمانهای بین المللی و… قواعد کلی را بر جهان حاکم کند. قواعدی که برخی مانند FATF حتی مورد تصویب سازمان های بین المللی نبوده و از دل گروه هفت برخواسته و به مرور و با هیمنه ای که غرب از خود ساخته به همه قبولانده شده است.

وقتی نظام سلطه این هیمنه را پیدا کرد، توانست پول مجازی را نیز با همین هیمنه به همه بقبولاند.

جنگ اوکراین فقط یک نزاع میان دو کشور نبود؛ بلکه زیر سوال بردن قواعدی بود که دهه ها تلاش شده بود به همه قبولانده شود.

به همین دلیل هم بود که نوع مواجهه غرب با آن بسیار سنگین بود و بسیاری از قواعدی که خودشان به دیگران می‌قبولاندند را زیر سوال بردند. حتی از شرکت تیم‌های ورزشی روسیه در مسابقات جهانی جلوگیری کردند! کاری که حتی هیتلر هم انجام نداد.

به همین دلیل بود که یکی از اولین اثرات جنگ اوکران شکستن سنگین قیمت رمزارزها بود.

این مطلب را برای این نوشتم که به خودمان یادآوری کنیم که غرب، عمده پیروزی‌هایش با حفظ هیمنه آن در جهان بدست آمده و حالا که انقلاب اسلامی توانسته است هیمنه آنها را بشکند با تمام قوا به جنگ آمده اند.

ولی باید بدانیم که بعد از شکستن هیمنه نظامی و اقتصادی و سیاسی و دیپلماتیک و حقوقی آنها، شکستن هیمنه رسانه ای و فضای مجازی آن ها، پیروزی‌هایی بیش از حد تصور خواهد داشت و جهادتبیین یعنی شکستن این هیمنه.

به شکست هیمنه نظامی، اقتصادی، سیاسی، دیپلماتیک و حقوقی آمریکا در مقابل ایران اشاره و شکست هیمنه رسانه ای آن را مرهون جهاد تبیین دانست.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!