نگاهی به فعالیت‌های جهادی امام محله محمدیه؛

امامی که مسجد را واسطه‌ درمان رایگان محرومان کرده است

امامی که مسجد را واسطه‌ درمان رایگان محرومان کرده است
مجتبی عظیمی
0
۱۹ مهر ۱۴۰۱

حجت‌الاسلام زهرایی با دغدغه‌مندی نسبت به درمان کم هزینه یا رایگان بیماران از طبقات محروم و از طریق رایزنی و تعامل با گروهی از پزشکان جهادی، فرصت مداوای رایگان ۶۰ بیمار بی‌بضاعت را فراهم کرده است.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام «روح الله زهرایی»، امام جماعت مسجد امام صادق علیه السلام در شهر محمدیه از توابع استان قزوین است. این امام مسجدی که دایره فعالیت خود را به سطح محله کشانده و در قالب امامِ محله فعالیت می کند، نزدیک ۲۰ سال است که به تبلیغ و خدمت رسانی فرهنگی و اجتماعی به مردم اشتغال دارد و یک سالی می شود که این محله را برای خدمت به مردم انتخاب کرده است.

حجت الاسلام زهرایی با دغدغه‌مندی نسبت به درمان کم هزینه یا رایگان بیماران از طبقات محروم و نیازمند، از طریق تعامل با گروهی از پزشکان جهادی، فرصت مداوای بیش از ۶۰ بیمار از خانواده های بی بضاعت را فراهم کرده است. به همت وی و همراهی این پزشکان جهادگر، کمک های معیشتی نیز میان خانواده این بیماران توزیع شد.

مهم آنکه این پزشکان جهادی، در مواردی که بیماران نیاز به عمل جراحی داشتند و این عمل های نیز هزینه های بسیار را می طلبید، این عمل ها را یا به صورت رایگان با پایین ترین هزینه ها انجام دادند.

ایجاد فرصت اشتغال برای اهالی محله و مقابله با بیکاری که خود آسیب های بسیاری را به دنبال دارد، از دیگر رویکردهای فعالیت امام مسجد امام صادق(ع) محمدشهر است، در این راستا وی بیش از ۵۰ نفر را برای دریافت وام های اشتغال زایی به یکی از مراکز اعطای وام معرفی کرده است همچنین با رایزنی و هماهنگی با یکی از مراکز کاریابی ۳۰ تا ۴۰ نفر معرفی به کار شده‌اند.

وی همچنین در زمینه حمایت از نیازمندان در قالب طرح ۳۱۳ نیز پنج خانواده را مورد حمایت قرار داده و با همراهی خانواده به حل مشکلات آنها می پردازد.

معرفی تعدادی از معتادان به کمپ ترک اعتیاد، برگزاری کلاس های مشاوره و دعوت از استادان در دارالقرآن با برگزاری کلاس های مشاوره و روانشناسی و ازدواج آسان نیز به همت این امام محله فعال انجام شده است.

حجت الاسلام زهرایی برای نوجوانان و خانواده های آنها نیز برنامه های متعددی تدارک می بیند چه در زمانی که در مسجد امام رضا(ع) بود و چه حالا که در این محله است؛ برگزاری اردوهای داخل استانی و بازدید از مناطق باستانی، ایجاد زمینه شرکت نوجوانان و جوانان در برنامه های کوهنوردی، فوتسال و استخر و … ازجمله اقدامات وی برای ارتباط با نسل جوان است.

با توجه به ضرورت های روز جامعه در استفاده از فضای رسانه، حجت الاسلام زهرایی در فضای رسانه نیز فعالیت می‌کند و گروه «محله امام رضایی‌ها» را در مسجد امام رضا(ع) و گروه «کوی معرفت» را در مسجد امام صادق(ع) برای ارتباط با مردم و فعالیت های فرهنگی راه اندازی کرده است.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری شبستان

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!