مسجدی که هر روز در آن نماز وحدت برپاست

مسجدی که هر روز در آن نماز وحدت برپاست
مجتبی عظیمی
0
۲۳ مهر ۱۴۰۱

امام روستای جعفرآباد شهرستان بیجار می‌گوید: در روستای ما فرقی بین شیعه و سنی نیست و خانواده‌های شیعه، سنی و حتی اهل حق زندگی‌ می‌کنند. در مسجد روستای ما شیعه و سنی با هم نماز برپا می‌کنند.

به گزارش مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت الاسلام پوریا حیدریان امام روستای جعفرآباد شهرستان بیجار از توابع استان کردستان در گفت‌وگویی اظهار داشت: من امام منطقه هستم و چند روستا از جمله جعفرآباد، خوش مقام، حسین‌آباد، میدان مظفر خان، علی‌آباد، کوتان اولیا و کوتان سفلی زیرمجموعه من است. با اهل سنت ساکن در روستاها که در کنار ما هستند، رابطه بسیار خوب و حسنه‌ای داریم.

برپایی نماز وحدت در ایام هفته وحدت

وی افزود: از برنامه‌هایی که در هفته وحدت در این منطقه در حال برگزاری است، برپایی نماز وحدت است که گاهی با دعوت از ماموستای روستای مجاور برگزار می‌شود. برادران اهل سنت در ایام هفته وحدت، سفره اطعام به پا می‌دارند. همچنین در هفته وحدت اکرام امام و رسیدگی به نیازمندان در کنار جشن‌ها و همایش‌های مشترک صورت می‌گیرد.

کمک‌رسانی به نیازمندان شیعه و سنی روستا

وی با بیان اینکه در روستای جعفرآباد نیز فرقی بین شیعه و سنی وجود ندارد و نزدیک ۳۰ خانوار در این روستا از اهل سنت هستند و بخشی نیز از اهل حق اما نگاه‌ها به همه مردم روستا یکسان است، گفت: در مسجد روستای ما شیعه و سنی با هم نماز برپا می‌کنند و ما نیز به نیازمندان شیعه و سنی و اهل روستا کمک‌رسانی می‌کنیم. برای نمونه در سال‌های قبل تعدادی سرویس بهداشتی برای نیازمندان ساخته شد که تعدادی از آن‌ها برای اهل سنت بود.

اهل سنت در برنامه‌های مذهبی مسجد حضور پیدا می‌کنند

حیدریان با بیان این‌که هنگام تشکیل هیأت امنای مسجد نیز از حضور شیعیان و اهل سنت بهره برده‌ایم، گفت: برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی در مسجد با همراهی و حضور اهل سنت انجام می‌شود. یعنی اهل سنت روستا نیز در کنار شیعیان در مراسم مذهبی و مسجد حضور پیدا می‌کنند و همه این‌ها نشان می‌دهد که شیعه و سنی در کنار هم و با حفظ وحدت در حال زندگی هستند.

این امام محله ادامه داد: شیعه و سنی در کنار هم در مراسم‌ها شرکت می‌کنند و تعامل بسیار خوبی با هم داریم. ما در طول ایام سال از هموطنان اهل سنت خود سرکشی داریم و با هماهنگی ماموستا به نیازمندان کمک‌رسانی می‌کنیم و بسته‌های معیشتی برای آنان می‌بریم.

در ناآرامی‌های اخیر، کوچک‌ترین تنشی میان شیعه و سنی نداشتیم

وی افزود: در طول هفته وحدت بنا داریم بیش از ۱۰ بسته معیشتی تهیه و میان نیازمند شیعه و سنی توزیع کنیم.

حیدریان با بیان اینکه علی‌رغم تبلیغات رسانه‌ای و هجمه‌های صورت گرفته در اغتشاشات و ناآرامی‌های اخیر شیعه و سنی در این مناطق ارتباط خوبی باهم داشتند و بدون هیچ دودستگی و افتراقی زندگی می‌کنند، گفت: در نماز جمعه روستاهای اهل سنت حضور پیدا می‌کنم و گاهی در حد یک ربع یا ۱۰ دقیقه تریبون در اختیارم قرار می‌دهند و من نیز تلاش می‌کنم با سخنانم ارتباط و همبستگی و وحدت میان شیعیان و اهل سنت را تقویت کنم.

در دیگر رسانه ها ببینید:
خبرگزاری فارس

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!