نگاهی به اقدامات امام روستای ده نصیر؛

وقتی میانجیگری امام یک زندگی را نجات می دهد

وقتی میانجیگری امام یک زندگی را نجات می دهد
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۳ مهر ۱۴۰۱

خانواده ای که فرزند بزرگسال داشتند و به دلیل اعتیاد همسر در حال فروپاشی بود، با ورود حجت الاسلام محمدی و مشاوران همکار او به ریل زندگی بازگشت.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام اسماعیل محمدی که این روزها امامت روستای ده نصیر از توابع شهرستان الیگودرز را به عهده دارد تا کمی پیش‌ازاین در مناطق محرومی از استان ایلام یعنی شهر هلیلان و روستاهای تابعه مشغول خدمت به مردم بوده است. منطقه‌ای که بخشی از مناطق هدف بنیاد علوی است.

این امام روستا مدرک سطح ۴ حوزه را دارد و نزدیک به ۱۵ سال است  در مناطق مختلف به تبلیغ دین می‌پردازد. قبل از اینکه عازم ده نصیر شود در شهر کوچک توحید از توابع هلیلان امور مختلف فرهنگی و معیشتی مردم این منطقه را دنبال می‌کرد.

او در مدت ۱۵ ماهی که در شهر توحید حضور داشته در کنار برگزار یادواره شهدا و  امور فرهنگی معمول، از کمک به خانواده‌های بی‌بضاعت هم غافل نبوده و با خیرین و نهادهای مربوطه دست‌به‌دست هم داده و با تهیه بسته‌های معیشتی تلاش کرده‌اند از سختی زندگی این خانواده‌ها بکاهند.

حاج‌آقای محمدی در این مدت به عضویت شورای حل اختلاف درآمده و بخشی از وقت خود را صرف میانجیگری بین مردم و رفع اختلافات موجود کرده است. بخشی از این موارد در خصوص خانواده‌هایی بوده که کارشان به جدایی رسیده که با این میانجیگری‌ها ختم به خیر شده‌اند.

حجت‌الاسلام محمدی می‌گوید: اکثر مراجعینی که مشکل طلاق داشتند مسئله اصلی آن‌ها اعتیاد همسرانشان بوده است. مواردی داشتیم فرزند بزرگسال داشتند و در شرف طلاق قرار داشتند؛ با کمک مشاوران خوبی که داشتیم توانستیم اختلاف آن‌ها را حل کنیم و مرد هم اعتیاد را ترک کرد.

او مشکلات عمرانی منطقه را هم دنبال می‌کند. نمونه این اقدامات ساخت کانال آبیاری کشاورزی است که با کمک بچه‌های جهادی و اداره راه شهرستان به نتیجه رسید. به گفته خودش با ۸ گروه جهادی رسمی در ۵۹ روستای این منطقه همکاری کرده و مشکلات آن‌ها را پیگیری کرده است.

همچنین با پیگیری‌های صورت‌گرفته قرار است که به همت کمیته امداد و بنیاد علوی ۲۲۷ واحد برای خانواده‌های بی‌بضاعت در این منطقه ساخته شود و خوشبختانه این کار در حال انجام است.

حالا این امام روستا در شهرستان الیگودرز، روستای ده نصیر اقامت دارد و کارهای  فرهنگی خود را آغاز کرده و همسر او هم پابه‌پای او جلسات روخوانی و روان‌خوانی قرآن را آغاز کرده است. بخشی از وقت حاج‌آقا نیز در مدرسه و با دانش‌آموزان سپری می‌شود. کار میانجیگری و رفع اختلاف هم که اینجا ادامه دارد.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!