ابتکار امام روستای بهاباد برای توسعه فرهنگ قرآنی؛

تشکیل صندوق وقف قرآنی

تشکیل صندوق وقف قرآنی
رضا رفیعی‌مهر
0
۲۴ مهر ۱۴۰۱

حجت الاسلام طالبی با هدف توسعه فرهنگ قرآنی و تأمین هزینه های مربوطه نظیر برگزاری جلسات و اهدای جوایز، اقدام به تشکیل صندوق وقف قرآنی کرده است.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت؛ حجت الاسلام علیرضا طالبی امام روستای بهاباد از توابع شهرستان گناباد خراسان رضوی است. او در مدت بیش از سه سالی که در این روستا مشغول خدمت به مردم است، تمرکز فعالیت های  خود را بر توسعه فرهنگ قرآنی گذاشته است.

به گفته این امام محله، تا پیش از کرونا کلاس های روخوانی و روانخوانی قرآن با استقبال خوب بچه های روستا برگزار می شده است و در حدود ۷۰ دانش آموز در این کلاس شرکت می کردند و این در کنار حضور بزرگسالان در برنامه های قرآنی بوده است.

اما کرونا در این سال های شیوعش کار را برای برگزاری این جلسات دشوار کرده و و از رونق گذشته ان کاسته است. با این حال حاج آقای طالبی نا امید نیست و در تلاش است برنامه های قرآنی روستا را به روزهای اوج خود برگرداند و انگار نشانه های ابن رونق  دوباره نمایان شده است و این از حضور روز افزون دختران و پسران روستا در این محافل پیدا است.

آنچه بیش از هرچیز امید به رونق  دوباره برنامه های مسجد را در دل حاج آقای طالبی زنده نگه داشته است برنامه ای است که قرار است با همت اهل مسجد، هیئت امناء و سایر مسئولین روستا اجرایی شود و مقدمات آن نیز آغاز شده است. همه در تلاش اند تا در صحن مسجد فضایی برای برنامه های مختلف فرهنگی و به خصوص فعالیت های ورزشی برای سنین مختلف فراهم کنند و با برگزاری برنامه های مختلف و اتصال آن نماز جماعت مسجد زمینه ساز رونق برنامه های دینی و فرهنگی شوند.

امام روستای بهاباد با توجه به لزوم برنامه های قرآنی و فرهنگی و مشکل نبود بودجه لازم برای این امور ابتکار جالبی را به خرج داده است که می تواند در بلند مدت هزینه های برنامه های قرآنی را تأمین کند. او برای این منظور صندوق وقف قرآنی را تأسیس کرده و قرار است از عواید مبالغ جمع آوری شده و نه از خود این مبالغ برای امور قرآنی و توسعه آن استفاده شود.

حجت الاسلام طالبی علاوه بر فعالیت های قرآنی تلاش می کند در سایر اموری که می تواند اثر بخش باشد نقش آفرینی کند و از جمله این امور مسئله صلح و سازش است. او در موارد متعددی با میانجیگری توانسته است اختلافات در زمینه های گوناگون را در بین مردم مناطق مختلفی که در طی ۱۵ سال تبلیغ خود در آن ها حاضر بوده است، برطرف کند.

علاوه بر این با درک مشکلات ناشی از توسعه اعتیاد در این زمینه هم دست به اقداماتی زده است. از جمله این اقدامات شناسایی افراد معتاد و معرفی آن ها به کمپ های ترک اعتیاد بوده است. همچنین هزینه این مسئله نیز با کمک خیرین تأمین شده است.

حجت الاسلام طالبی از اهمیت مسئله اشتغال سخن به میان آورده و می گوید: کارهایی نظیر میوه خشک کنی را پیش از کرونا دنبال کردیم و قرار بود که در مسجد انجام شود اما با شیوع این بیماری به حاشیه رفت. همسرم هم در زمینه خیاطی کارهایی را در منزل آغاز کرده است. رایزنی هایی هم برای توسعه کار خیاطی هم صورت گرفته و یکی از خیرین اعلام آمادگی کرده تا در این زمینه همکاری کند و تعدادی چرخ خیاطی تهیه شود و کار هنوز اجرایی نشده است.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!