با همت امام محله و همراهی اهل مسجد رقم خورد؛

مسجدی که مؤلفه القلوب شهر شد

مسجدی که مؤلفه القلوب شهر شد
مجتبی عظیمی
0
۰۲ آبان ۱۴۰۱

با همت حجت‌الاسلام ابراهیمی مسجد این محله به محل مؤلفه القلوب شهر تبدیل شده و برخی از پرونده‌های اختلافات باهمت روحانی و جمعی از هیئت امناء و همراهی یک حقوقدان حل‌وفصل می‌شود.

به گزارش خبرنگار مرکز رسانه بنیاد هدایت، حجت‌الاسلام اکبر ابراهیمی امام محله مسجد حضرت ابوالفضل(ع) شهر دمق از توابع استان همدان است.

۹ سالی می‌شود که دمق را برای فعالیت تبلیغی و خدمت‌رسانی به مردم برگزیده و برای حل مشکلات مردم این شهر تلاش می‌کند.

برگزاری جلسات قرآن و پرسش و پاسخ و حلقات صالحین در سطح شهر و روستاهای آن از فعالیت‌های مستمر این امام محله است و به‌طور افتخاری در شورای حل اختلاف نیز فعالیت دارد.

با همت حجت‌الاسلام ابراهیمی مسجد این محله به محل مؤلفه القلوب شهر تبدیل شده و برخی از پرونده‌های اختلافات باهمت روحانی و جمعی از هیئت امناء و همراهی یک حقوقدان حل‌وفصل می‌شود و در این زمینه نیز برخی از پرونده‌های طلاق به صلح و آشتی منجر شده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با تبدیل زیرزمین مسجد به باشگاه و محل برگزاری کلاس‌های ورزشی و رایانه بستری مناسب برای بیش از ۴۰ نفر از دانش آموزان فراهم کرده است. درزمینه اشتغال نیز تعدادی چرخ‌خیاطی تهیه و به خانواده‌های آبرومند و نیازمند اهداشده است.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با مجمع خیرین نیز برای گره‌گشایی از مشکلات مردم همکاری می‌کند و در مناسبت‌های مختلف حامی نیازمندان هستند.

همچنین با حمایت خیرین و خرید تعدادی گوسفند تعداد دیگری از خانواده‌های محروم به درآمدزایی رسیده‌اند و حجت‌الاسلام ابراهیمی برخی را نیز برای دریافت وام‌های خوداشتغالی معرفی کرده و مدتی است که پیگیری اشتغال‌زایی در مشاغل خانگی و دریافت وام برای راه‌اندازی تولید برق خورشیدی است.

در ایام کرونا نیز با تبدیل ستاد انتخابات به ستاد مبارزه با کرونا اقدامات خوبی در زمینه پخش محصولات بهداشتی و توزیع ماسک صورت گرفت و چندین مرحله بسته‌های معیشتی نیز به نزدیک ۱۰۰ خانواده نیازمند و آسیب‌دیده اهدا شده است.

مبارزه با آسیب اجتماعی اعتیاد نیز با برگزاری همایش پیشگیری از اعتیاد و آموزش راهکارها صورت گرفت و با رایزنی با کمپ ترک اعتیاد شهر تعدادی از معتادین به‌صورت رایگان و یا با کمک مسجد موفق به ترک اعتیاد شده و صاحب شغل و درآمد شده‌اند.

حجت‌الاسلام ابراهیمی در فضای مجازی نیز کم‌ و بیش فعالیت دارد و مخاطبان او به بیش از هزار نفر در برخی از شبکه‌های اجتماعی می‌رسد.

به گفته این امام محله جبهه فرهنگی بسیار دارای اهمیت است و باید از فعالیت در این عرصه حمایت شود تا آثار و نتایج مطلوب‌تری را شاهد باشیم.

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!