طرح “امام‌ محله” در پنج هزار مسجد کشور اجرا شد

طرح “امام‌ محله” در پنج هزار مسجد کشور اجرا شد
بنیاد هدایت
0
۱۶ دی ۱۳۹۹

به گزارش روابط عمومی بنیاد هدایت؛ مسئول عملیات بنیاد هدایت شمالغرب کشور گفت: طرح “امام‌ محله” یکی از رویکرد های جدید سازمان تبلیغات اسلامی بوده و تاکنون در پنج هزار مسجد کشور اجرا شده است.

حجت‌الاسلام رضا غلامی روز دوشنبه در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه طرح امام محله در راستای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و با محوریت روحانیان و مشارکت مردم در سراسر کشور اجرا می‌شود، افزود: این طرح در ۲ ماه گذشته و در زمان اوج کرونا در سه هزار و ۵۰۰ باب مسجد روستایی، هزار مسجد فعال شهری و ۵۰۰ باب مساجد واقع در مناطق خاص و دارای آسیب های اجتماعی بالا اجرا شد.

او با بیان اینکه اجرای طرح امام محله ثمرات مفید زیادی داشت، اظهارکرد: در این طرح مسائل و مشکلات اهالی ساکن در منطقه به طور دقیق شناسایی و توسط روحانیون و اهالی آن منطقه رفع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه طرح امام محله به طور میانگین در ۱۷۰ باب مسجد در هر استان اجرا شد، بیان کرد: تهیه و توزیع بسته‌های بهداشتی، بسته‌های معیشتی، ضدعفونی کردن معابر، آزادی زندانیان جرائم مالی و غیرعمد، تامین جهیزیه برای نوعروسان، تهیه و توزیع غذای گرم و بخشودگی اجاره بهاء مستاجران از جمله خدمات ارائه شده در این طرح در زمان اوج کرونا در این مساجد بود.

وی اضافه کرد: در اجرای این طرح آحاد مختلف مردم، خیرین، دولت و نهادهای حاکمیتی به ترتیب بیشترین مشارکت را داشتند که نشانگر فرهنگ و تمدن غنی اسلامی و حس نوع‌دوستی در کشور است.

وی ادامه داد: مساجد برخلاف گذشته باید از محل صرف برای اقامه نماز خارج شود و محل بررسی و پیگیر مسائل و مشکلات مردم و در امور فرهنگی و اجتماعی و جذب جوانان برای فعالیت‌ها و خدمت بیشتر وظایف کلیدی خود را در راستای اهداف نظام و انقلاب اسلامی انجام دهد.

مسئول عملیات بنیاد هدایت شمالغرب کشور گفت: اگر مساجد به کارکرد اصلی خود که انجام امور مختلف در تمامی محله‌ها با محوریت امام‌جماعت و همکاری و حضور فعال اقشار مختلف با برنامه‌های جذاب تبدیل شود ، برکت‌های مختلفی برای کشور و جامعه و عموم شهروندان و جوانان به همراه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام غلامی با بیان اینکه مساجد محلی برای مراجعه همگان است و امام‌جماعت هم باید امام تمام مردم محله باشد، افزود: امام‌محله در مناطق مختلف باید با طرح و برنامه مشخص از ظرفیت و پتانسیل مسجد با همکاری مردم و جوانان به نحو مناسب استفاده کند چرا که تحقق این امر نقش مهمی در خدمت به مردم و حل بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی دارد.

وی مسجد را محور اصلی کاهش آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: طرح امام محله در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و رفع مشکلات مردم، با تدوین نقشه جامع تبلیغی کشور و استفاده از ایده‌های برتر، پایه‌ریزی شده‌ تا مساجد علاوه بر برپایی نماز در سایر حوزه‌ها از جمله مسائل اجتماعی، اقتصادی، خیریه، مباحث خانواده و امور آموزشی فعالیت کنند.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظر خود را ثبت کنید

لینک کپی شد!